کد خبر: 842521
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خبرداد ؛
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد از ارسال لایحه افزایش 15 درصدی قیمت بلیت اتوبوس به شورای اسلامی مشهد خبر داد.

 علی اصغر نیشابوری با اشاره به خرید اتوبوس‌های جدید در سال جاری اظهار داشت: تعداد قراردادهای سال 95 برای خرید اتوبوس بی‌نظیر بود، به گونه‌ای که در سال جاری قرارداد خرید 733 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس با اعتبار 364 میلیارد تومان شامل 100 دستگاه مینی‌بوس، 400 دستگاه اتوبوس پایه گازسوز و 233 دستگاه اتوبوس دیزل یورو 3 منعقد شده است.

وی در خصوص قیمت هر دستگاه اتوبوس گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس دیزل 500 میلیون تومان و هر دستگاه اتوبوس گازسوز 650 میلیون تومان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه مصوبه هیات وزیران برای کلانشهرهای کشور است، ادامه داد: در این بین شهرداری مشهد در بحث قراردادهای خرید اتوبوس پیش‌قدم شد.

بازسازی 110 اتوبوس فرسوده

نیشابوری در خصوص بازسازی اتوبوس‌های فرسوده گفت: طبق تفاهم‌نامه با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، 110 دستگاه اتوبوس فرسوده مشهد بازسازی کامل شد و به شهرداری‌های کوچک استان تحویل داده شده است.


وی ضن بیان اینکه  قیمت هر دستگاه اتوبوس جدید 500 میلیون تومان است افزود: عمر مفید هر دستگاه 10 سال است اما هر ما با 30 میلیون تومان اتوبوس‌های فرسوده را بازسازی کردیم که حدود 4 سال قابل استفاده است

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد  با تاکید بر اینکه این اقدام در راستای شعار سال و دستورات مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: هر دستگاه اتوبوس بازسازی شده 60 میلیون تومان به شهرهای کوچک استان خراسان رضوی فروخته می‌شود.


نیشابوری به اتوبوس‌های مدرسه و دربستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 32 دستگاه اتوبوس مدرسه مناسب‌سازی شده و همچنین اتوبوس‌های دربستی به شرکت خصوصی واگذار شده است.

فعال‌سازی 380 دستگاه اتوبوس در روز طبیعت

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه به برنامه‌های استقبال از بهار اشاره کرد و گفت: به جهت گستردگی خدمات طرح استقبال از بهار، سازمان اتوبوسرانی مشهد یک ماه زودتر از سایر دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه آغاز کرده است.

نیشابوری تصریح کرد: چکاب اتوبوس‌ها، بازدید فنی و ظاهری اتوبوس‌ها، زیباسازی پایانه‌ها، ایستگاه‌ها و نرده‌های مسیر بی آر تی، استقرار نماینده سازمان در مرکز کنترل ترافیک به طور تمام وقت برای مدیریت خدمت‌رسانی، سرویس‌دهی ویژه تحویل سال نو با 350 دستگاه اتوبوس، سرویس‌دهی به زائران در مراکز اسکان، سرویس‌دهی ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری با 250 دستگاه اتوبوس، تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی در ایام نوروز و... بخشی از این برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از بهار 96 است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی دیگری سرویس‌های دربستی در ورودی‌های مشهد مثل پایانه مسافربری و راه‌آهن فعال است و همچنین 380 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی روز طبیعت نیز فعال‌سازی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار