کد خبر: 842485
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
حمله خونين داعش به كابل همزمان با مذاكرات طالبان در پكن
همزمان با تلاش امريكا براي اعزام صدها نيروي جديد به افغانستان، گروه تروريستي داعش حملات خود در اين كشور را تشديد كرده است.
ديروز در حمله افراد مسلح به بيمارستاني در كابل 30 نفر كشته و 50 نفر ديگر زخمي شدند كه داعش مسئوليت اين عمليات را به‌عهده گرفته است. افغانستان بار ديگر شاهد عمليات تروريستي بود. روز چهارشنبه افراد مسلح با حمله به بيمارستاني در كابل، پايتخت اين كشور دهها تن را كشته و زخمي كردند. دولت وزيري، سخنگوي وزارت دفاع افغانستان ديروز اعلام كرد كه در حمله افراد مسلح به بيمارستان نظامي در كابل 30 تن كشته و 50 تن ديگر زخمي شدند. به گزارش بي‌بي سي، سخنگوي وزارت دفاع افغانستان درباره هويت اين قربانيان ابراز نظر نكرد. او گفت كه يك نفر از «تروريست‌ها» خود را در ورودي جنوبي بيمارستان منفجر كرد و همزمان با اين انفجار، سه نفر ديگر كه سلاح سبك و بمب دستي همراهشان بود، اقدام به تيراندازي كردند. به گفته سخنگوي وزارت دفاع افغانستان نيروهاي امنيتي افغانستان از هوا و زمين وارد بيمارستان شدند و مهاجمان را از پا در آوردند. به گزارش خبرگزاري آوا، گروه داعش با نشر خبرنامه‌اي مسئوليت اين حمله را به عهده گرفت. داعش در ماه‌هاي اخير چند عمليات تروريستي در افغانستان انجام داده است. ناتو در افغانستان نيز در صفحه رسمي توئيتر خود نوشته است كه وضعيت را در اين بيمارستان زير نظر دارد و آماده همكاري با نيروهاي امنيتي افغانستان هستند.

اين بيمارستان يكي از بزرگ‌ترين بيمارستان‌ها در شهر كابل و مربوط به وزارت دفاع است كه بيشتر نظاميان در آن تحت درمان قرار مي‌گيرند. اين بيمارستان در ارديبهشت سال ۱۳۹۰ نيز هدف حمله انتحاري قرار گرفت كه در اثر آن انفجار شش نفر از كاركنان آن كشته و ۲۳ نفر ديگر زخمي شدند. افزايش حملات داعش درحالي است كه امريكا قرار است نيروهاي جديدي را به افغانستان اعزام كند. پايگاه خبري امريكايي «استريب» ديروز نوشت: «800 سرباز نيروي هوايي امريكا به زودي براي آموزش خلبانان نيروي هوايي افغانستان عازم اين كشور مي‌شوند.» استريپ نوشت: اين سربازان روز جمعه در يك مراسم سنتي شركت خواهند كرد و سپس به افغانستان اعزام مي‌شوند. دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا پيشتر اعلام كرده بود نيروهاي جديدي را براي مقابله با گروه‌هاي مسلح در افغانستان اعزام مي‌كند. از سوي ديگر، شماري از مذاكره‌كنندگان سياسي ارشد طالبان در جريان سفر به پكن، با مقام‌هاي چين ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند. گفته شده است سفر به دعوت دولت چين انجام شده تا گروه طالبان براي پيشبرد صلح در افغانستان ترغيب شده و براي اجراي آن به جامعه بين‌المللي ملحق شوند. اگرچه چين در اين مورد اظهار نظر رسمي نكرده اما دفتر طالبان در قطر سفر اين هيئت به رياست «استانكزي» به پكن را مورد تأييد قرار داده است. برخي ناظران بر اين باورند كشورهاي چين، روسيه و ايران علاوه بر اينكه تلاش مي‌كنند طالبان را براي پيوستن به چارچوب مذاكرات صلح ترغيب كنند، همچنين سعي دارند از طالبان براي مقابله با داعش در افغانستان استفاده كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار