کد خبر: 842230
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
بذرپاش:
نماينده سابق مجلس با بيان اينكه مادر همه چالش‌ها، چالش بي‌عزمي و بي‌همتي است، گفت: برخي مديران، خسته از خدمت به مردمند ولي در به دست آوردن منافع نامشروع، بسيار با نشاط، ‌برنامه‌ريز و پرتحركند.
به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش كه ديروز در دانشگاه تهران و در نشست تخصصي چالش‌هاي انقلاب اسلامي، جوانان و كارآمدي سخنراني مي‌كرد، بيان داشت: نيرو و انگيزه ويژه جوان است كه تحولات را رقم مي‌زند. هر جوان نه تنها بايد مسير پيشرفت حرفه‌اي يا به عبارت ديگر نردبان حرفه‌اي خود را ترسيم و طراحي كند بلكه بايد جايگاه خود را به عنوان يك عنصر اصلاحگر در سيستم نيز مشخص كند. وي ادامه داد: جرئت، شجاعت، صميميت و انگيزه عميق عناصر، صفات و ويژگي‌هاي متداولي هستند كه در قشر جوان يافت مي‌شوند؛ جواناني كه شور، انگيزه و هيجان، ويژگي ذاتي دوره سني آنهاست. عدم اكتفا به وضع موجود و تلاش براي ايجاد تحول از خصوصيات ويژه دوره جواني است.
رئيس سابق سازمان ملي جوانان گفت: جوانان زيادي حاضرند در همه ميدان‌هاي فعاليت‌هاي اجتماعي، در ميدان مشاركت‌هاي گوناگون براي فقرزدايي، براي سازندگي و در هر صحنه و عرصه‌اي كه براي آنها برنامه‌ريزي بشود و امكان داده بشود، شركت كنند؛ اين موقعيت بسيار مهمي براي اين كشور است. اين نسل، شبيه همان نسلي است كه توانست يكي از بزرگ‌ترين تجربه‌هاي اين كشور يعني تجربه جنگ تحميلي را با قدرت و موفقيت به پايان ببرد. بذرپاش اشاره داشت: بايد جوان‌سازي مديريت كشور در دستور كار قرار گيرد. امروز، نياز به جوان كردن روش‌ها و فرآيندها، جوان كردن مقررات و جوان كردن بسياري از مديريت‌ها، بيش از پيش احساس مي‌شود. وي ادامه داد: وقتي آقايان با دو ساعت كار روزانه راهي استخر مي‌شوند و صرفاً كنترل از راه دور فعاليت مي‌كنند خب معلوم است كه چرخ جامعه درست نمي‌چرخد. وي همچنين تأكيد كرد: عزت و اعتبار سال‌هاي كهنسالي در تربيت نسلي از مديران جوان است نه اشغال صندلي ها. وي در ادامه بيان داشت: 50 هزار كودك كار در كشور داريم كه با غيرت و عزت جوان ايراني سنخيت ندارد ولي براي بعضي‌ها موضوعي عادي و پذيرفته شده است. وي با اشاره به نزديك شدن به شب عيد و وضعيت بازارهاي كشور بيان كرد: جمعيت دستفروش‌ها در كشور چيزي حدود 500 هزار نفر است در حدود 90 درصد آنها دستفروشي تنها شغل‌شان است. بذرپاش در ادامه گفت: حدود 40 درصد از اين دستفروش‌ها به خاطر تعديل و ورشكستگي به اين كار روي آورده‌اند. وقتي مسئول دولتي در بين مردم نباشد، نمي‌تواند دستفروشي كه با سختي در كنار خيابان يا در مترو كار مي‌كند و معلوم است خود قبلاً داراي كسب و كار مستقلي بوده يا در كارخانه‌اي مشغول فعاليت بوده است را بفهمد و درك كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار