کد خبر: 842227
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران گفت: دولت قول داد ابتدا در شش ماه اول امسال و سپس در شش ماهه دوم ارز را تك‌نرخي كند اما عمل نكرد و اميدواريم سال ۹۶ قيمت ارز، واقعي و تك‌نرخي شود.
رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران گفت: دولت قول داد ابتدا در شش ماه اول امسال و سپس در شش ماهه دوم ارز را تك‌نرخي كند اما عمل نكرد و اميدواريم سال ۹۶ قيمت ارز، واقعي و تك‌نرخي شود.
مسعود خوانساري در آخرين جلسه امسال هيئت نمايندگان تهران با اشاره به انتظارات بخش خصوصي از دولت افزود: يكي از بخش‌هاي غيرشفاف اقتصاد حوزه ارز است كه دولت قول داد ابتدا در شش ماه اول امسال و سپس در شش ماهه دوم ارز را تك‌نرخي كند اما عمل نكرد و اميدواريم سال 96 قيمت ارز، واقعي و تك‌نرخي شود.
رئيس اتاق تهران با بيان اينكه به دنبال افزايش قيمت ارز نيستيم، گفت: ما به دنبال واقعي كردن قيمت ارز هستيم زيرا دو‌نرخي ماندن و واقعي نبودن قيمت ارز هم منشأ فساد است و هم براي توليد مشكل ايجاد مي‌كند.
خوانساري افزود: بر اساس آمار دولت، 600 هزار اشتغال جديد در سال 95 ايجاد شده است اما همچنان نرخ بيكاري بالاي 12 درصد مشكلي اساسي نه براي اقتصاد كه براي اجتماع است.
وي گفت: رفتار نظام بانكي هم معضل اقتصاد كشور است و اقتصاد داخل و جذب سرمايه‌گذاري خارجي از آن رنج مي‌برد.
خوانساري ادامه داد: انتظار ما در سال 96 بهبود محيط كسب و كار است زيرا در سال 95 كمتر به آن پرداخته شده است.
رئيس اتاق تهران گفت: كاهش حجم دولت، كاهش ميزان دخالت دولت در اقتصاد، ساماندهي صدور مجوزها و ايجاد شفافيت در اقتصاد از خواسته‌هاي بخش خصوصي در بهبود محيط كسب و كار بود كه امسال كمتر به آن پرداخته شده است.
خوانساري با بيان اينكه قيمت حامل‌هاي انرژي يكي از مواردي است كه به اقتصاد ضربه مي‌زند، افزود: سالانه 18 هزار نفر تلفات ناشي از آلودگي هوا داريم كه يكي از دلايل آن ارزان بودن قيمت سوخت است.
رئيس اتاق تهران درباره تعيين تكليف انواع يارانه به عنوان يكي از خواسته‌هاي اقتصاد و بخش خصوصي كشور در سال 96 گفت: وجود انواع يارانه‌ها نوعي رانت و مخل اقتصاد است.
خوانساري افزود: اگر قرار است رشد اقتصادي بالاي 8 درصد و حل معضل بيكاري را شاهد باشيم تحقق اين امر بدون جذب سرمايه‌گذاري خارجي ممكن نيست و بايد مسير را براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي فراهم كنيم.
رئيس اتاق تهران گفت: البته خواسته‌هاي اتاق و بخش خصوصي را از دولت براي سال 96، در كميسيون‌ها جمع‌بندي كرديم كه در اولين يا دومين جلسه هيئت نمايندگان در سال آينده به عنوان انتظارات بخش خصوصي از دولت تصويب خواهيم كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار