کد خبر: 842170
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
شهردار ارومیه:
شهردار ارومیه با اعلام کاشت بیش از دو میلیون بوته انواع گل و گیاهان تزئینی به مناسبت استقبال از بهار96 گفت: با این عملیات ارومیه به شهر گلها تبدیل خواهد شد.

به گزارش جوان دکتر محمد حضرت پور، شهردار ارومیه با خاطرنشان کردن توصیه ‌های اسلام و اهل بیت (ع) در ارتباط با کمک به همنوع و تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت: شهرداری ارومیه با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) و صدا و سیمای آذربایجان غربی جشن نیکوکاری را همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار خواهد کرد، که امید داریم مردم عزیز برای اینکه هیچ کس در ایام نوروز شرمنده خانواده خود نباشد، از آنچه لباس و ملزومات نو زندگی برای خود پسندیده می‌دانند به همنوعان خود نیز اهدا کنند.

حضرت پور در پاسخ به سوال مجری برنامه شهریمیز در ارتباط با شروع عملیات کاشت گل توسط سازمان فضای سبز و احتمال برودت های مقطعی دما در روزهای آخر سال، اعلام کرد: گلهایی که در روزهای پایانی سال کاشته می شوند، تحمل دمای زیر صفر را داشته و فعلاً زیر خاک هستند و در بهار شکوفا خواهند شد.

شهردار ارومیه با نوید کاشت دو میلیون بوته انواع گل و گیاهان تزئینی در استقبال از بهار 96 گفت: با کاشت انواع گل و گیاهان تزئینی در ورودی های شهر، معابر، پارکها ،جاده فرودگاه و جاهای مختلف شهر می توان گفت با این عملیات ارومیه به شهر گلها تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز شهرداری ارومیه به لطف خداوند تعالی و همت همکاران سازمان پارکها و فضای سبز، به سمت خودکفایی کامل در تولید گل و گیاهان تزئینی حرکت می‌کند و همه گیاهان و گلهای تزئینی، به جز تعداد اندکی از لاله های خاص که در محوطه شهربازی دهکده ساحلی چی‌چست و برخی از نقاط شهر استفاده شده، تولید گلخانه های شهرداری ارومیه است.

شهردار ارومیه با اعلام خبر ابطال تمام بخشودگی ها و تخفیفات ایام الله دهه فجر شهرداری ها توسط دیوان عالی کشور و قریب الوقوع بودن ابلاغ این دستور به شهرداری های کل کشور، خطاب به مردم گفت: تمامی شهرداری ها ملزم به اجرای مصوبه حذف تمام تخفیفات شهرداری از جمله 25 درصد پرداخت های نقدی، در صورت دریافت ابلاغ هستند؛ لکن راضی به متضرّر شدن مردم عزیزمان نیستیم و شهروندان برای بهره مندی از تخفیف 25 درصدی پرداخت نقدی، هر چه سریعتر در روزهای باقیمانده سال نسبت به پرداخت عوارض و بدهی های خود به شهرداری اقدام فرمایند.

حضرت پور در تایید اظهارات مجری شهریمیز مبنی بر آغاز فاز اول عملیات عمرانی رفوژ میانی جاده دریا تا شرکت پاکدیس، با اعلام آمار 10 فقره تصادف فوتی سالانه در محورهای ورودی شهر از جمله امامزاده، بند و گلمانخانه گفت: هزینه های کلان مادی، معنوی و مشکلات عدیده ای که بر اثر فوت سرپرست یا اعضای خانواده همشهریان در تصادفات، به جامعه تحمیل می شود، به مراتب بیشتر از هزینه ای  است که برای تجهیز این معابر صرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده دریا و سایر راههای مواصلاتی ارومیه با مقاصد گردشگری، جزء حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی است، افزود: این معابر خارج از محدوده خدمات شهرداری است، ولی  خارج از محدوده انسانیت ما نیست و شهرداری برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان عزیز، جلسه ای با حضور شرکت برق و اداره راه و شهرسازی، تشکیل و رقمی برای تامین روشنایی، تعریض و ایمن سازی این معابر اختصاص یافته است که در مقطعی یک ساله، اقدامات ایمنی از جمله رفوژ میانی، تامین روشنایی و تعریض انجام خواهد شد.

شهردار ارومیه در پاسخ به مشکل یکی از شهروندان ارومیه مبنی بر عدم آسفالت ریزی پس از زیرسازی و شن ریزی توسط شهرداری در کوچه محل زندگی شان گفت: معابر و شوارع داخل محدوده شهر در صورتی که امکانات گاز، آب و فاضلاب داشته و پنجاه درصد ساخت و ساز داشته باشند، آسفالت ریزی می‌شود.

حضرت پور افزود: برای جلوگیری از گرد و خاک و گل و لای، برای معابر حاشیه و حتی برخی از روستاها با درخواست شورای اسلامی روستا، موقتاً شن ریزی می شود.

وی در ادامه با بیان مشکلات حواشی خارج از محدوده از جمله دانشگاه صنعتی و کوی کهرم برای شهروندان و شهرداری گفت: با هماهنگی های روح الله حضرت پور،  نماینده مردم شریف ارومیه سعی در ملاقات با وزیر محترم برای بررسی مشکلات و الحاق زمین های  حاشیه شهر به داخل محدوده خدمات شهری هستیم.

شهردار ارومیه ضمن عذرخواهی از کسبه خان باباخان و  مردم ارومیه به‌خاطر اقدام بدموقع شهرداری منطقه به پیاده روسازی اظهار داشت: نظر شخصی ام در مورد کوچه خانباباخان، انسداد سواره رو و تبدیل به پیاده راه به همراه خدمات دهی ماشین های برقی برای شهروندان مریض و سالمند در این محدوده بود که با مخالفت دوستان روبرو شد و بر همین اساس مقرر شده است بعد از عید نوروز طرحی به فراخور و مناسب با قابلیت عبور دو ماشین و فضای بزرگتر برای پیاده راه اجرایی شود.

همچنین مجری برنامه رادیویی زنده شهریمیز در بررسی پیام دریافتی از شهروندان مبنی برعدم پاسخگویی سامانه 137 شهرداری در حضور شهردار با این سامانه تماس و با یکی از اپراتور های 137 درخصوص این مشکل  گفتگو کردند که متصدی این سیستم دلیل انتظار برخی از همشهریان بصورت پشت خط را افزایش تماس های همزمان با این سیستم عنوان کرد و  شهردار ارومیه نیز قول بررسی کارشناسانه از سیستم و افزایش تعداد اپراتورها را در صورت نیاز و تایید کارشناسان داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر