کد خبر: 842117
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز خبر داد:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز، از برگزاری اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز و به میزبانی شهرداری تبریز خبر داد.
حجت الاسلام احمد حمیدی، با اعلام این خبر گفت: آموزش حقوق و اخلاق شهروندی به عنوان پایه و اساس ارتقای فرهنگ جوامع، علاوه بر فراهم آوردن امکان پیوند در حوزه های سیاسی و اجتماعی، می تواند راهکاری مناسب برای بهبود اداره شهرها محسوب شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، شهرداری تبریز به دلیل نقش پیشگامانه خود در تاریخ معاصر شهر و شهرنشینی، اقدام به برگزاری اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی نموده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز، در بیان اهداف برگزاری این همایش نیز اظهار داشت: بررسی تخصصی منشور حقوق شهروندی، ارتقای جایگاه حقوق شهروندی، آسیب شناسی موانع تحقق حقوق شهروندی و آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه حقوق شهروندی، از جمله اهداف تبیین شده برای این همایش است.

حمیدی، ضمن اشاره به محورهای این همایش نیز، خاطرنشان کرد: بررسی زمینه های لازم برای تحقق حقوق شهروندی، کاوش درمفاهیم و اصطلاحات در حوزه حقوق شهروندی، تبلور حقوق شهروندی در قوانین و مقررات ملی و تبیین تکالیف نهادها و سازمان ها در اجرای منشور حقوق شهروندی، محورهایی است که برای این همایش تعریف شده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، متذکر شد: برنامه های جانبی این همایش نیز، شامل برگزاری 4 کارگاه اموزشی با موضوعات مرتبط و رونمایی از کتاب مقالات همایش و پیوست حقوق شهروندی دانشگاهیان، تدوین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارتبریز، در معرفی میهمانان این همایش نیزخاطرنشان کرد: علاوه بر حضور اساتید بزرگوارحقوق از دانشگاه های مختلف کشور، سرکار خانم الهام امین زاده، دستیار ویژه رییس جمهور محترم از مدعوین ویژه این همایش خواهند بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر