کد خبر: 842111
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان گفت: دارندگان مینی بوس های فرسوده به علت هزینه بالای اقساط برای خرید این دستگاه، قادر به نوسازی این ناوگان در شهر سمنان نیستند.
مصطفی نظری با بیان این که عمر بالای ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مینی بوس یکی از معضلات شهر سمنان است، افزود: هزینه خرید مینی بوس جدید و حتی اقساط خرید آن بسیار بالا است و مالکان مینی بوس قادر به خرید دستگاه جدیدی نیستند.
وی تصریح کرد: باید ترتیبی فراهم شود تا صاحب خودروهای فرسوده و خودروهایی که طول عمر آن ها زیاد است و خودروی آن ها در آستانه فرسوده شدن قرار دارد بتوانند آن را از چرخه خارج کنند.
نظری تاکید کرد: بسیاری از مالکان مینی بوس های فرسوده به علت بالا بودن هزینه ها حتی قادر به مجهزسازی خودروهای خود نیستند و باید برای این امر مهم راهکاری مناسب پیدا شود.
وی با بیان اینکه یکی از معضلات سرویس مدارس همین بالا بودن عمر ناوگان حمل و نقل است، گفت: آموزش و پرورش شهرستان سمنان با مشارکت شهرداری و دستگاه ها و نهادهای مرتبط ستادی با موضوع سرویس مدارس در شهریور 95 تشکیل داده است و اولیا یکی از مشکلات موجود را فرسوده بودن مینی بوس ها عنوان می کنند و خانواده ها همواره نگران جان فرزندان خود به علت پایین بودن ایمنی مینی بوس ها هستند.
سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان تاکید کرد: وجود مینی بوس های فرسوده علاوه بر افزایش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای فرسوده و سایر آلاینده ها، باعث از بین رفتن زیبایی شهر می شود، همچنین تردد این مینی بوس ها به علت فرسوده بودن موجب افزایش بسیاری از تصادفات بین شهری می شود.
به گزارش ایرنا، در شهر سمنان بیش از ٢٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به دانش آموزان سرویس دهی می کند و به علت اینکه برخی از این وسایل نقلیه چند مدرسه را پوشش می دهند، در طول یک روز تا بیش از ٤٢٠ بار اتوبوس ها و مینی بوس ها به مدارس سرویس دهی می کنند.
بیش از ١٦٠ دستگاه مینی بوس در شهر سمنان وجود دارد که عمر آنها بین ٢٠ تا ٤٠ سال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار