کد خبر: 841947
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
یادداشت روزنامه نیویورک دیلی نیوز
در سال 1952 کنگره، قانونی برای مهاجران و ملیت‌های مختلف تصویب کرد که در این قانون، مهاجرت به آمریکا را برای کشورهای اروپایی هموار کرد، اما...
دیوید بیر
روزنامه نیویورک دیلی نیوز در اول مارس یادداشتی با این عنوان که «دستور مهاجرتی ترامپ، قانون مصوب کنگره در سال 1965 را نقض کرده است» منتشر کرد. این یادداشت نشان می‌دهد که ترامپ قانون 1965 کنگره آمریکا مبنی بر رفتار برابر با مهاجران را چگونه نقض کرده است.

در سال 1952 کنگره، قانونی برای مهاجران و ملیت‌های مختلف تصویب کرد که در این قانون، مهاجرت به آمریکا را برای کشورهای اروپایی هموار کرد، اما برای بیشتر کشورهای آسیایی و آفریقایی آن را محدود کرد. این قانون همچنین این اجازه را به رئیس جمهور می‌داد مردمی که برای ایالات متحده مفید نباشند را از ورود به کشور منع کند. در حال حاضر ترامپ ادعا می‌کند در حال اجرای این قانون برای حفظ امنیت کشورش است.

اما در سال 1965، کنگره این قانون را اصلاح کرد. به موجب این قانون جدید، هر کشوری سهم برابری از مهاجرت سالانه به این کشور داشت. این قانون همچنین هر گونه تبعیض نژادی، جنسیتی، ملیتی و تابعیتی را برای مهاجرانی که قصد ادامه زندگی در ایالات متحده داشتند را منع کرد.

در حال حاضر، دونالد ترامپ در حال دفاع از همین تبعیض‌هاست. اگرچه ترامپ ادعا می‌کند که نهاد قضایی هیچ نقشی در سیاست خارجی ندارد، اما انگیزه‌ای که باعث شد کنگره قانون 1952 را اصلاح کند سیاست خارجی بود.

در تصویب اصلاح این قانون در سال 1965، شصت و سومین رئیس جمهور امریکا، لیندون جانسون، اذعان کرد که رفتار نابرابر ]با مهاجران[ سیاست خارجی ما را با شکست مواجه خواهد کرد. وزیر وقت امور خارجه نیز که در این جلسه حضور داشت در مخالفت با جانسون اعلام کرد که از منظر سیاست خارجی این قانون قابل دفاع نیست.

بعد از مشاجره‌های صورت گرفته بین اعضای کنگره، یکی از نمایندگان وقت مجلس آمریکا، اعلام کرد: «زمانی که ما در تلاش هستیم حسن نیت مان را به مردم شرق و اروپا ثابت کنیم، خلاف وجدان است که درهایمان به روی گروهی ببندیم و برای گروهی دیگر باز بگذاریم.»

چنین مشاجرات و مخالفت‌هایی امروز نیز وجود دارند. امریکا در حال حاضر نیازمند شرکا و متحدانی زیادی از میان این هفت کشور اسلامی است. زمانی که دستور مهاجرتی ترامپ صادر شد آیت‌الله خامنه‌ای، از این اقدام تشکر کرد و اذعان کرد که آمریکا چهره واقعی‌اش را نشان داد.

به هر حال، هیچ اضطراری وجود ندارد که ترامپ قانون 1965 را نادیده بگیرد. تاکنون هیچ مسلمانی از این هفت کشور، حمله مرگباری به ایالات متحده نداشته و دولت ترامپ نیز هیچ مدرکی که نشان دهد در آینده چنین حمله‌‌ای به این کشور خواهد شد، ندارد.

در واقع این کنگره بود که نظراتی که برای امنیت کشور داده می‌شد را رد کرد و قانون را اصلاح کرد. اکنون ترامپ چنین نظرات و تفکراتی را نسبت به امنیت کشورش دارد. نهاد قضایی بهتر است در راه خود ثابت قدم بماند، نه فقط به این دلیل که یک قاضی از سیاست خارجی سر در می‌آورد بلکه به این دلیل که کنگره قانون را تصویب می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار