کد خبر: 841853
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
رئیس منابع طبیعی سقز عنوان کرد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز گفت: در هفته درختکاری 6 هزار اصله درخت در نقاط مختلف شهرستان غرس می‌شود.

به گزارش جوان در کردستان، عثمان افتخاری در گرامیداشت هفته منابع طبیعی و مراسم غرس درخت در سطح شهر سقز، اظهار داشت: در هفته درختکاری 6 هزار اصله درخت در نقاط مختلف شهرستان غرس می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز همچنین گفت: بهار سال آینده در سطح 300 هکتار از منابع طبیعی شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی باغ احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: احداث سدهای رسوبگیر با حجم 491 مترمکعب در حوضه روستاهای زیویه و علوفه کاری در سطح 20 هکتار در روستاهای سقز هم انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سقز بیان کرد: در هفته منابع طبیعی و درختکاری از 15 تا 21 اسفندماه علاوه بر غرس بیش از 6 هزار اصله نهال از نوع کاج و سرو نقره‌ای، به افرادی که تمایل به نگهداری درخت در حیاط خود داشته باشند، آموزش داده می‌شود.

افتخاری همچنین افزود: در سال جاری، 45 هکتار زمین‌ ملی برای ایجاد شهرک صنعتی در روستای «عصرآباد» و 100 هکتار در چاغرلو برای احداث شهرک گلخانه‌ایی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: برای ممیزی مراتع در سطح 1319هکتار، ساماندهی دام در مراتع و مدیریت چرا در سطح 15 هزار هکتار، صدور پروانه مرتعداری برای 56 دامدار، تمدید پروانه مرتعداری به تعداد 182 فقره، اجرای طرح حفاظت مشارکتی در سطح 40 هزارو 517 هکتار و تشکیل شرکت تعاونی تخصصی و فراگیر از دیگر اقدامات منابع طبیعی سقز در سال جاری بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر