کد خبر: 841824
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 34 واحد تولیدی، خدماتی و خدمات پس از فروش استان سمنان برای دریافت گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سال 95، ثبت نام کردند.
بهروز اسودی، افزود: پس از اعلام فراخوان به واحدهای اقتصادی از طریق مکاتبه ،ارسال پیامک،درج در سامانه و تماس تلفنی مستقیم به مدیران واحدها،، حدود 34 واحد تولیدی، صنعتی، صنایع معدنی، نمایندگی های مجاز خودرو، دفاتر پیشخوان دولت و مهد های کودک آمادگی خود را برای حضور در این ارزیابی و آزمون اعلام کردند.
اسودی با اشاره به افزایش چشمگیر استقبال واحدها در این دوره نسبت به دوره اول، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد متقاضیان این دوره نسبت به سال گذشته، 400 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این که قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان چهار شاخص ارزیابی منتخبان رعایت کننده حقوق مصرف کنندگان در استان بود، بیان داشت: در مجموع پس از برگزاری جلسات کمیته فنی و بازدید از واحد ها در تطبیق شرایط متقاضیان با آئین نامه موجود، واحدهای واجد شرایط مشخص و 20 واحد تولیدی و خدماتی استان موفق به دریافت این گواهینامه شدند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد : موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده و ترغیب و تشویق بنگاه های اقتصادی به رعایت حقوق مصرف کنندگان و خریداران از موضوعاتی است که امروز از سوی دولت ها و بنگاه های اقتصادی به عنوان راهبردی مناسب در توسعه و هدایت جریان تولید به سمت مصرف بهینه دنبال می شود.
اسودی اضافه کرد: این موضوع در جامعه نیز با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به رعایت حق الناس و احترام به خریدار و رعایت حقوق آن ها، به عنوان یک رکن مهم تلقی می شود.
وی با بیان این که ارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب یکی از مصداق های رعایت حقوق مصرف کنندگان است که بخشی از زنجیره تولید و بازرگانی را شامل می شود و این موضوع حتی در خرید کالا و فروش آن و واگذاری واحد های صنعتی به بخش خصوصی نیز صادق است، اظهار کرد: هزینه کردن برای خدمات پس از فروش از سوی بنگاه های اقتصادی،صنعتی و بازرگانی نه تنها هزینه نیست، بلکه یک نوع سرمایه گذاری به شمار می رود.
اسودی با اشاره به برگزاری دومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان، گفت: افزایش متقاضیان در این دوره نسبت به دور اول، نشانگر این است که این همایش جایگاه واقعی خود را از نگاه بنگاه های اقتصادی پیدا کرده و بنگاه ها به رعایت بیش از پیش حقوق مصرف کنندگان،تولید محصولات و خدمات با کیفیت و رعایت بیشتر خدمات فروش تشویق و ترغیب شده اند.
وی ادامه داد : البته امتیازاتی هم باید به واحدهای اقتصادی که موفق به دریافت این گواهینامه شدند، داده شود که امیدواریم این امر با تدوین شیوه نامه ای که برای حمایت از حامیان حقوق مصرف کننده از سوی معاونت برنامه ریزی وزارت مطبوع در حال انجام است، تحقق یابد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برنامه های سازمان حمایت برای نهادینه شدن شعار'مشتری باید برگردد، اما کالا نباید برگردد' ، تصریح کرد: واحدهای تولیدی، خدماتی و خدمات پس از فروش این استان به این شعار اعتقاد راسخ دارند و در ارزیابی های انجام شده از واحد های متقاضی گواهینامه، این موضوع به خوبی نمود داشته است.
اسودی اضافه کرد: استان سمنان اولین استانی بود که فرآیند اعطای گواهینامه را قبل از موعد مقرر به پایان رساند و به سازمان حمایت اعلام کرد.
در دومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان، 10 واحد صنعتی، 2 واحد فروش و خدمات پس از فروش خودرو، پنج مهد کودک و سه دفتر پیشخوان دولت، موفق به دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند.
حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی در استان سمنان وجود داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار