کد خبر: 841812
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
معاون اموراجتماعی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد
معاون امور اجتماعی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از اختصاص50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان در سال 95 خبرداد و گفت: هم اینک فقط ایجاد شغل از طریق بخش‌های تعاونی و خصوصی میسر است.
یونس طاهری‌اسبق در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بناب از اختصاص50 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای این استان در سال 95 خبرداد و اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزد  چهار درصد به زودی با برش دستگاهی و شهرستانی به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات به صورت شناور پرداخت خواهد شد و هر شهرستانی برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب این تسهیلات داشته باشد، می‌تواند سهم بیشتری از جذب این تسهیلات داشته باشد.

طاهری‌اسبق، سپس ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اعلام و تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها دو نقشه راه پیش روی مدیران قرار دارد.

معاون امور اجتماعی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در اسناد توسعه، اشتغال و سرمایه‌گذاری و اسناد توسعه و تدبیر شهرستان‌ها تدابیر لازم برای ایجاد اشتغال با مطالعات کارشناسی فراهم آمده است.

طاهری‌اسبق با اشاره به محدودیت‌های استخدامی در بدنه دولت گفت: هم اینک فقط ایجاد شغل از طریق بخش‌های تعاون و خصوصی میسر است و باید با حفظ روابط کار و تثبیت اشتغال موجود به کسب منابع درآمدی و توسعه صنایع اقدام و به موازات آن اشتغال جدید فراهم آید.

وی، از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی خواست با توجه به اینکه قسمتی از تسهیلات ستاد رفع موانع تولید همچنان باقی مانده است، با ثبت‌نام در سایت «بهین یاب» با جذب تسهیلات لازم نسبت به تأمین سرمایه در گردش و یا تکمیل و توسعه واحدهای خود اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح تکاپو با هدف توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در مرکز استان خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی این طرح شامل مشاغلی همچون فرش، کیف و کفش، زنبورداری، IT و غیره است که خواهند توانست اشتغال زیادی ایجاد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر