کد خبر: 841675
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
رئیس دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران:
رئیس دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران گفت: این پروژه در 905 هزار هکتار از اراضی زراعی چهار استان پایلوت در حال اجراست و اهدافی مانند، افزایش تولید در واحد سطح در مزارع دیم و افزایش راندمان تولید را دنبال می‌کند.

به گزارش جوان در کردستان، سیدیعقوب صادقیان‌مطهر شامگاه شنبه در جلسه جمع‌آوری و تجزیه داده‌ها بر اساس مطالعات اقتصادی پروژه مشارکتی «ایکاردا» که در محل مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه وحدت خوبی در بین کشاورزان و مسوولان پروژه «ایکاردا» ایجاد شده و قطعا می‌توانیم به یک هدف مهم دست پیدا کنیم.

به گفته این مسوول، با داشتن نیروهای موفق و همچنین دانش لازم برای اجرای این پروژه و تاکید بر بحث اقتصادی این پروژه، می‌توانیم با کشاورزان به خوبی ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: پروژه ایکاردا به عنوان پایلوت در ۴ استان غربی کشور از جمله، کردستان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن این است که در سه محصول استراتژیک افزایش عملکرد داشته باشیم.

به گفته صادقیان، این سه محصول شامل گندم، جو و نخود بوده و باید تا پایان سال ۲۰۲۰ این محصولات را به ۲۵ درصد افزایش عملکرد برسانیم

رئیس دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران تصریح کرد: پروژه ایکاردا در 905 هزار هکتار از اراضی زراعی چهار استان پایلوت در حال اجراست و اهدافی مانند، افزایش تولید در واحد سطح در مزارع دیم و افزایش راندمان تولید را دنبال می‌کند.

صادقیان خاطرنشان کرد: سال‌جاری ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو و نخود در استان کردستان زیرپوشش پروژه ایکاردا با موسسه بین‌المللی ایکاردا قرار گرفت.

رئیس دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران عنوان کرد: برای رسیدن به نتیجه نهایی این پروژه باید بخش‌های فنی، اجتماعی و اقتصادی را مد نظر قرار داد و بدون در نظر گرفتن این عوامل نمی‌توان دانش را انتقال داد

وی گفت: برای به دست آوردن نتیجه مناسب باید یک تیم زراعی قوی داشت تا بتوانیم رقم‌، نهاده‌ها، رطوبت مناطق دیم، آیش، تناوب و تنوع محصولی را به ‌خوبی رعایت کنیم.

صادقیان افزود: با توجه به این موارد باید هدف نهایی درآمد کشاورز باشد، زیرا هر چقدر این روش علمی‌ و خوب باشد بدون صرفه برای کشاورز عملی نخواهد شد.

به گفته رئیس دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران، اگر قرار است از تکنولوژی و دانش روز دنیا بهره بگیریم، نباید ماشین‌آلاتی به منطقه وارد شود که کارایی ندارد و با شرایط اقتصادی و آب و هوایی ما سازگار نیست.

وی در پایان تصریح کرد: دو مسأله مهم عوامل تنش‌زا یکی خشکی و دیگری سرما در نوع رقم کشت شده اهمیت دارد و باید مقاومت نسبی را در این ارقام بسنجیم و سپس به کشاورز معرفی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر