کد خبر: 841656
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
اداره کل میراث فرهنگی گلستان
کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از برگزاری رویدادفرهنگی نوروزگاه با هدف احیای فرهنگ های بومی اقوام در استان خبر داد

ابراهیم کریمی با اعلام این خبر تشریح کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه گلستان در نوروز 1396 با هدف آگاهی افزایی، حفاظت و احیای فرهنگ و آداب و رسوم سنتی نوروز در حوزه فرهنگی اقوام رنگارنگ استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی نوروز در فهرست آثار ناملموس یونسکو و لزوم پاسداری از این اثر ارزشمند تلاش داریم تا این رویداد فرهنگی را گسترده تر از سال گذشته و با کیفیتی متفاوت برگزار کنیم.

کریمی خبر داد: در این راستا نوروزگاه 1396 در سه شهرستان، گنبد، آق قلا و گرگان برگزار می شود.

وی همچنین با اشاره به آنکه  <<نوروز متفاوت >> شعار گردشگری امسال است که توسط سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای نوروز در نظر گرفته شده  و این اداره کل خدمات متعددی را در این ایام خواهد داشت گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ستاد فرهنگی نوروزگاه، دراین ایام در شهرستان های مذکور به ارایه برنامه های نمایشی - آیینی پیشواز نوروز، ادبیات شفاهی، بازی ها و آداب آموزشی فرهنگی، سفره های نوروزی  و غذاهای نوروزی در حوزه نوروز ایرانی اقوام، معرفی آثار ثبت شده میراث ناملموس مرتبط با نوروز، معرفی پتانسیل های صنایع دستی و گردشگری پرداخته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  ادامه داد: برپایی جشنواره و نمایشگاه های صنایع دستی و فروش محصولات سوغات، برپایی جشن های مفرح نوروزی از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام می باشد.

وی اشاره کرد: جامعه هدف این طرح در مرحله اول مردم بومی استان و در مرحله بعد گردشگرانی هستند که در ایام نوروز به شهرستان های استان سفر می کنند.

ابراهیم کریمی افزود: همچنین با همکاری دهیاران روستاها در ورودی و خروجی استان داشته های تاریخی و سنتی گلستان در زمینه های کلبه های روستایی، پخت و پز، برنامه های آیینی و سوغات به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی همچنین افزود:در ایام نوروز اتوبوس های گردشگری در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس  فعال وبه گردشگران جهت بازدید از موزه ها و مراکز گردشگری خدمات رسانی خواهند کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر