کد خبر: 841633
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
در نوروز امسال
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: با بهره برداری از 12 دوربین جدید ثبت تخلف، تعداد سامانه های ثبت تخلف در محورهای استان در نوروز 96 به 47 دستگاه افزایش می یابد.
داود فهندژسعدی افزود: تعداد سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان سمنان با بهره برداری از این 12 دستگاه 40 درصد افزایش می یابد و تعداد دوربین های نظارت تصویری در این زمان نیز 280 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه هدف از افزایش سامانه های هوشمند نظارتی در جاده ها کاهش تلفات رانندگی است و سامانه های ثبت تخلف سنتی به دلیل راه اندازی الگوهای مهندسی جدید دیگر در جاده های استان کاربردی ندارد، با اشاره به اینکه هم افزایی حوزه حمل و نقل با حوزه فناوری اطلاعات برای حمایت از ایمنی بخش حمل و نقل جاده ای باید مدنظر قرار گیرد، افزود: به‌کارگیری سامانه های هوشمند در شبکه های حمل و نقل منجر به بهبود ترددها، افزایش ایمنی سفر، روان سازی جریان ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات برای مصرف کنندگان می شود.
سعدی افزود: دیگر با روشهای سنتی نمی توان ایمنی را محقق کرد، الگوهای مهندسی و نظام‌های هوشمند نگهداری و بهره برداری لازم و ملزوم هم هستند و پایش سامانه های امداد و نجات، تردد شمارها، مدیریت ناوگان و نگهداری راه‌ها به ویژه کنترل های بارهای محوری در بستر جاده ،از اصول اصلی در مدیریت ترافیک جاده هاست.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اعلام اجرای طرح ارتقاء خدمات درحمل و نقل مسافران نوروزی 96 از 25 اسفند امسال گفت: با بهره گیری از توان و ظرفیت حداکثری این اداره کل، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستیم.
سعدی اضافه کرد: 32 شرکت حمل و نقل مسافر و900 دستگاه ناوگان مسافربری در استان سمنان فعال است و با استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای سفر نوروزی شهروندان سمنانی بسیار امن تر خواهد بود.
وی، همسویی راهکارهای ارتقای ایمنی راه ها با سیاست های توسعه منطقه ای کشور، توجه ویژه به افزایش وضوح بصری در سطح جاده ها و معابر برای ارائه دید و منظر بهتر در شبکه های حمل و نقل به خصوص راههای کویری و یکنواخت با هدف ایجاد آرامش روحیه کاربران و خروج از خستگی نظیرایجاد آبادی نما در محورهای کویری و بیابانی را از جمله اقدامات این اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان به منظور کاهش تلفات رانندگی در نوروز 96 برشمرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: افزایش ایمنی در بخش حمل و نقل با تعامل و افزایش همکاری سازمان یافته با دستگاه های اجرایی محقق می شود و باید برای بهره گیری از سامانه های هوشمند ثبت تخلف بیشتر در جاده های استان تمامی سازمان های مربوط همکاری لازم را داشته باشند.
سالانه حدود 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند و شعار سمنان مقصد گردشگری به جای معبر در دستور کار دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات سفر استان قرار گرفته است.
در استان سمنان 27 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی فعال است و همواره از سوی عوامل راهداری و پلیس راه برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات جانی، به رانندگان توصیه شده است هنگام عبور از محورهای استان سمنان به علت کویری و خسته‌کننده بودن این محورها، استراحت در این مجتمع های بین راهی را در برنامه خود قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار