کد خبر: 841395
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
استاندار آذربایجان شرقی در همایش اقتصادی ایالت نیدرزاکسن:
استاندار آذربایجان‌شرقی به قابلیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های كم نظیر استان و شهر تبریز اشاره کرد و گفت: استان آماده همکاری با آلمان برای راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف است.
اسماعیل جبارزاده که به همراه هیأت تجاری استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت «نیدر زاکسن» کشور آلمان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دروازه ایران به اروپا محسوب می‌شود، اظهار داشت: تجار تبریز از گذشته دور با کشورهای اروپایی از جمله آلمان همکاری مطلوب و مستمر داشتند.

وی به قابلیت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز از جمله وجود آثار تاریخی ثبت شده بسیار، طبیعت زیبا، صنعت پویا و ۸ میلیارد تن مواد معدنی در استان اشاره کرد و گفت: استان ما آماده همکاری با آلمان برای راه‌اندازی کارخانه‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف است.

جبارزاده با اعلام اینکه برگزاری نمایشگاه فرش در هامبورگ و هانوفر در چند سال اخیر نشان از رابطه فعال دو استان است، افزود: تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش همیشه مورد توجه شهروندان آلمانی بوده است.

سرپرست هیأت اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسائل سیاسی نباید بر مسائل اقتصادی، قدرت و منافع کشورها تاثیر بگذارد، گفت: خوشحالم در این همایش اقتصادی برای رفع موانع تجاری، ارتباطات پولی و بانکی برای سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها و بالعکس، مورد تاکید ما و وزیر اقتصاد، کار و ترافیک ایالت «نیدر زاکسن» کشور آلمان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اظهار اینکه ما برای استفاده از پیشرفت‌های صنعت آلمان و البته سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اشتراکی استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: همکارهای بخش خصوصی استان آذربایجان‌شرقی با آلمانی‌های از طرف دولت دکتر روحانی حمایت و پشتیبانی می‌شود.

جبارزاده با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها شهرکی را مختص سرمایه‌گذاران خارجی قرار داده است، گفت: ما جهت تکمیل تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها منتظر طرف‌های آلمانی در تبریز هستیم.

وزیر اقتصاد، کار و ترافیک  ایالت «نیدر زاکسن» نیز در این نشست به استقبال خوب و ارزشمند چهار ماه قبل آقای استاندار در تبریز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم روابط و تعاملات استان آذربایجان‌شرقی و ایالت «نیدر زاکسن» در حوزه‌های مختلف افزایش یابد و نباید در حد ایمیل و دنیای مجازی باقی بماند.

اولاف لیس با بیان اینکه ما با آگاهی و شناخت کامل استان شما، حاضر به مشارکت و همکاری هستیم، افزود: ما قصد نداریم فقط فروشنده باشیم بلکه می‌خواهیم سرمایه‌گذاری با انتقال تکنولوژی و به‌ صورت شراکتی انجام بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر