کد خبر: 841385
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:
عرضه و فروش هرگونه کالای صنایع دستی خارجی و قاچاق در بازار اصفهان ممنوع وبازرسان نسبت به جمع آوری آنها اقدام و برخورد قانونی لازم با خاطیان انجام خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اظهار داشت: کالاهای قاچاق صنایع‌دستی به خصوص از کشورهای آسیای جنوب شرقی از جمله هند، پاکستان، اندونزی و چین، اشتغال مولد داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ضربات جبران ناپذیری را به تولید کنندگان داخلی در همه حوزه ها، به ویژه صنایع دستی وارد میکند.

جواد محمدی فشارکی بیان داشت: تعدادی از متصدیان عرضه کننده و فروشنده صنایع دستی قاچاق، در دفتر مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان، پس از توجیه، ارشاد و اخذ تعهد، موارد قانونی ماده ۶۲ قانون نظام صنفی و ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای آنها تشریح و به آنها متذکر شدند که حداکثر تا تاریخ هفت اسفند همین امسال جهت جمع آوری هرگونه کالای قاچاق در واحدهای صنفی خود اقدام کرده و صنایع دستی داخلی را برای عرضه به شهروندان، جایگزین اقلام قاچاق خود کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر اصناف، در صورت مشاهده عرضه و فروش هرگونه کالای صنایع دستی خارجی و قاچاق، نسبت به جمع آوری آنها اقدام و برخورد قانونی لازم با خاطیان انجام خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه فقر فرهنگی، مادی و بیکاری از عوامل زمینه ساز تشدید قاچاق کالا در کشور است، اعلام کرد: در حالی که واردات صنایع‌دستی به کشور با تعرفه بالایی است، سودجویان با قاچاق این کالاها در پی کسب منافع خود است که بعضا شاهد ورود کالاهای بی کیفیت و حتی تقلبی و قاچاق توسط آنها هستیم، که این امر صنایع دستی ایران را فلج کرده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار