کد خبر: 841383
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
اصفهان برای 30سال غربت فرزندانش گریست
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداری۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) برگزار و سپس پیکر مطهر این شهداء با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار اصفهان تا گلستان شهدای این شهر تشییع شد.

حجت الاسلام محمدی در مراسم  شهدا ء بیان داشت محوری‌ترین حرف شهداء برای ما چه بوده است؟ آیا به شهادت رسیدن چندین هزار نفر در این کشور، حکمتی خاصی داشته است و یا اینکه فقط ما یک انقلابی کردیم و افرادی در تداوم این انقلاب ایستادگی کردند و کشته شدند؟

امام جمعه رهنان اظهارنمود : هیچ کس تصور نمی‌کند که به‌راحتی بتوان از کنار کاری که شهداء کردند گذشت ، اگر بخواهیم به‌گونه‌ای نگاه کنیم که معما چو حل گشت آسان شود و کار را سهل بپنداریم، دیگر نباید به گره‌هایی که به دست این جوانان  رشید که در عنفوان جوانی برای نجات میهن از دست استکبار ودست دیگر طمعکاران بازشده بنگریم برخی این تصور رادارند که اگر این افراد کشته نمی‌شدند، خوب مقداری از زمین‌های کشور ما گرفته می‌شد و انقلاب هم همان‌که حضرت امام  (ره)می‌خواستند، می‌شد و راه عادی خودش را طی می کرد، با این نگاه مأموریت خاصی برای شهداء قائل نشده‌ایم. این‌یک گونه ساده‌اندیشی است. شهداء اگر نبودند فقط از خاک ما کم می‌شد، که هیچ، اصلاً انقلاب ما شکل نمی‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد :درسال ۱۳۵۷ انقلاب ما آغاز شد و آنچه قبل ازبهمن آن سال بود مقدمات انقلاب بود و انقلاب ما در هشت سال دفاع مقدس شکل نهایی خود را پیدا کرد.

حجت الا سلام  محمدی اذعان نمود : عمق معنایی که برای راه امام که راه اسلام ناب محمدی پیدا شد به‌واسطه‌ خون ۲۰۰ هزار شهید ایجاد شده در 8سال دفاع مقدس بود و شهداء با خونشان این معنا بخشی را انجام دادند وتکامل این نگاه باکاری که آنان انجام دادند این بود که اسلام وانقلاب محقق شد.و اینک  هنوز بعد از گذشت 30 سال جوانان غیوری که برای دین ،ناموس وکشورشان به لقاء الله پیوستند امنیت و آرامش  را برای کشور به ثبات رساندند وملت  ایران تمام این آسایش و آرامش را مدیون شهداء هستند.

در ادامه مهدی گنجی یکی از بسیجیان فعال اصفهان وذاکر آل الله در این مراسم  ضمن دل گفته های خود و زبان حال فرزندان ومادران شهداء بیان داشت : در این سه روزی که از ورود شهداء به اصفهان می‌گذرد، پیکرمطهرشهداء هر شب میهمان در یکی از روضه های حضرت زهرا در سطح شهر بوده است ومردم با این عزیزان عهد ومیثاق بستند.

وی  گفت : در میان شهداء7 شهید شناسایی شده‌اند که اولین دیدار آن‌ها با خانواده‌هایشان بعد از 30 سال رقم خورد.

ساعت 9:30 پیکر 12پرستو مهاجر جنگ تحمیلی با مشایعت  فرمانده هان سپا ه صاحب الزمان ونواحی مقاومت ، فرمانده هان نیروی انتظامی استان واصفهان ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان وروحانیت ،بسِجیان ،خانواده شهداء واقشار مردم .شهید پرور اصفهان تا منزل ابدیت آنان             « گلستان شهداء» بدرقه وبخاک سپردند.

شهدای شناسایی شده  ، شهید بسیجی محمد امینی، شهید سعید نمازی زاده ، شهید محمد امینی مورنانی، شهید مرتضی شاه‌چراغی و شهید فضل الله طوط انداز در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری شدند

همچنین پیکر مطهر شهید یدالله بربط در گلزار شهدای شهر حنا از توابع سمیرم، شهید علی محمدرضایی در گلزار شهدای بیستجان از توابع لنجان و شهید منصور علی‌مهدی آرانی در دارالسلام کاشان بخاک سپرده شدند..

پیکر دو تن از شهدای گمنام نیز برای خاکسپاری به شهر خورزوق منتقل شدند و پیکر یک تن دیگر آنها در شهرضا و در پادگان شهید محمدضیایی این شهر تدفین شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار