کد خبر: 841230
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: تا پایان امسال پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری مجهز می شوند وبرای سال آینده هم 20 هزار هکتار دیگر به این سامانه مجهز می گردند.
 محمدرضا خباز که  در جمع مردم شهر تاریخی مجن و در مسجد امام حسین(ع) این شهر سخن می گفت،افزود:دولت برای خدمات رسانی به کشاورزان آمادگی دارد ، به هر میزان که بخواهند سامانه های نوین آبیاری را اجرا کنند، تسهیلات بلاعوض بدهد.
استاندار سمنان ،تصویب ساخت سد مجن در سفر دکتر روحانی به سمنان را یکی از مهم ترین کارهای دولت در این منطقه خواند و گفت: ماه گذشته بخش زیادی از اعتبار این طرح ابلاغ شده است و انتظار می رود براساس برنامه تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: یکی از ظرفیت های مهم منطقه مجن تولید سالانه حدود 2هزارتن سیب زمینی است که از شهرت بالایی هم برخوردار است.
خباز ، ساخت یک واحد صنعتی برای تولید پوره و چیپس در این منطقه را ضروری خواند و از بخش خصوصی خواست سرمایه گذاری کند.
خباز با بیان این که دولت نمی تواند به تنهایی اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص کند، افزود: چنانچه بخش خصوصی پیشگام شود، دولت با ارایه تسهیلات ارزان قیمت ، آن ها را یاری خواهد کرد.
وی گفت: با ساخت این واحد صنعتی، مشکلات گاه بگاه سیب زمینی کاران مجن هم برطرف می شود و از وارد شدن خسارت های زیاد به آنها جلوگیری می گردد.
وی انسجام ، وحدت و تلاش مشترک دولت و مردم را ، زمینه ساز حل مشکلات کشور خواند و گفت: در فضای بی اعتمادی کارها به خوبی انجام نمی شود، و چالش ها همچنان برجا می مانند.
استاندار سمنان گفت: افتخار دولت تدبیر و امید گشودن گره های کور از مشکل های مردم است و عملکرد دولت در سه سال گذشته در این منطقه با ساختن مجتمع رفاهی و فرهنگی و نیز میدان تره بار و سردخانه بیان کننده این امر است.
وی هدف از سفرش به نقاط مختلف استان را ،بررسی مشکلات مردم خواند و گفت: با رفع حتی یک مشکل، زمینه نشاط و رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی بیشتر می شود.
مجن یکی از شهرهای تاریخی استان سمنان است که در 35کیلومتری شمال شاهرود قرار دارد.
بیشتر اهالی این منطقه کشاورز، باغدار و دامدار هستند، و محصول مهم تولیدی این منطقه سیب زمینی است .
استاندار سمنان روز چهارشنبه به منظور بهره برداری از چند طرح و نیز دیدار بامردم و حضور در نشست خبری با خبرنگاران به شاهرود سفر کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار