کد خبر: 841215
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه سد نرماب بزرگ‌ترین سد گلستان است، افتتاح این سد را راهکاري براي تامين آب شرب ۱۶۰ هزار نفرمرزنشین گلستان دانست.

حسین دهقان با بیان اینکه سد نرماب کمبود آب شرب حدود 400 هزار نفر از جمعیت شرق استان و آب مورد نیاز صنعت و ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را فراهم می‌کند، گفت: این سد که در اواخر دولت قبل با رکود مواجه شده و رو به تعطیلی بود با آغاز به کار دولت تدبیر و امید به حرکت درآمد.

وی افزود: تا سال 92 از محل منابع عمومی دولت حدود 34 میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شده بود و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان از منابع عمومی دولت به صورت نقدی، اوراق مشارکت و یا اسناد خزانه اسلامی به این طرح اختصاص‌یافته است.

دهقان ادامه داد: این طرح تاکنون ۷4 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت اختصاص حداقل 30 میلیارد تومان نقدینگی تا پایان سال 95 برای جابجایی روستاهای واقع در مخزن سد، امکان آبگیری این سد تا پایان سال 96 فراهم خواهد شد.

دهقان به اجرای طرح های مدیریت سیل استان اشاره کرد و گفت: طرح جامع سیل گلستان سال‌هاست منتظر ردیف اعتباری است و در این طرح مولفه هایی از قبیل آبخیزداری، آبخوان‌داری، تغییر کاربری اراضی شیب‌دار و مهندسی رودخانه‌ها دیده‌ شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار