کد خبر: 840693
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
رئیس بسیج جامعه پزشکی اصفهان:
در مناطقی که دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند ارائه خدمت داشته باشد، از ظرفیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در آن منطقه استفاده می‌شود

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان به مناسبت سالروز بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه بسیج استان اصفهان 8 کارگروه دارد و مسئولیت کارگروه سلامت آن بر عهده بسیج جامعه پزشکی است، اظهار داشت: بسیج هر جا که دستگاه‌های اجرایی امکان فعالیت شان ضعیف و یا نقصی در حوزه اجرا وجود داشته باشند با هماهنگی دستگاه‌های مسئول وارد عمل می‌شود تا آن مشکل و یا نارسایی برطرف شود.

محسن حجتی با اشاره به فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان از سال 1375 افزود: این قشر از                   بسیج دارای 22 کانون بسیج جامعه پزشکی در شهرستان‌ها است و پزشکان و پرستاران بسیجی بدون هیچ چشم‌داشتی و اخلاص به مناطق محروم و مورد نیاز مشغول به خدمت می‌شوند.

وی گفت : افتخار داریم که اساتید دانشگاه، رؤسای بیمارستان‌های معتبر و سایر بزرگان عرصه سلامت در این سازمان عضویت دارند و برای خدمت رسانی به مناطق محروم آماده هستند.

حجتی با بیان اینکه وسعت محرومیت‌ها و موازی کاری تا کنون سبب شده تا محرومیت به صورت کامل برطرف نشود، تصریح کرد: رهبر انقلاب بر توجه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه کلان‌شهرها تأکید داشتند به همین دلیل پس از مشخص شدن ضریب برخورداری مناطق مختلف توسط وزارت کشور، مناطق محروم و حاشیه شهرها مورد توجه این سازمان قرار گرفت.

این پزشک بسیجی با اشاره به تشکیل قرارگاه رفع محرومیت سپاه استان اصفهان گفت: دویونیت دندان پزشکی توسط خیران تهیه شده و به همراه اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم و صعب‌العبور اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت علمی و پژوهشی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان بیان کرد: بسیج با هدف پیگیری دغدغه‌های رهبر ‌انقلاب و پوشش موضوعات مورد نیاز جامعه همچون طب سنتی و پدافند غیرعامل در مراکز درمانی، کارگاه‌های آموزشی و بازآموزی برای پیراپزشکان و پزشکان برگزار کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش‌های سیاست‌های نوین جمعیتی در قالب کرسی آزاد اندیشی برای دانشگاهیان، طلاب و اساتید گفت: برنامه‌های آموزشی برای 2 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان اصفهان تشکیل شده و مدرسان این سازمان به موضوعاتی همچون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد و طلاق، دیابت و غیره پرداخته‌اند.

وی گفت: این سازمان با هماهنگی کمیته امداد، بهزیستی و ائمه جمعه آمادگی دارد تا مشکلات افراد نیازمند در حوزه سلامت را توسط خیران برطرف کند.

وی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح نظارت بر مراکز ترک اعتیاد موسوم به MMT بیان کرد: حدود 500 مرکز درمانی ترک اعتیاد شامل 430 مرکز در استان اصفهان و 70 مرکز در شهر کاشان توسط اکیپ‌های 2 نفر بازرسی شده است .

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مراکز درمانی تا کنون بازدید شده است، گفت: اطلاعات مراکز درمانی به صورت برخط و آنلاین ثبت شده و وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی بر آن نظارت دارد .

در ادامه محمد حیدری، مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اظهار داشت: در مناطقی که دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند ارائه خدمت داشته باشد، از ظرفیت سازمان بسیج جامعه پزشکی استفاده می‌شود و تلاش شده در سال‌های اخیر بیشتر به موضوع آموزش و پیشگیری پرداخت شود.

وی افزود: ویزیت رایگان توسط پزشک، کنترل قند خون، کنترل شاخص‌ها بدن همچون قد و وزن، مشاوره تغذیه و خانواده، مامایی، غربالگری، تزریقات و پانسمان و آموزش بهداشت از جمله خدماتی است که توسط پزشکان و پرستاران بسیجی به مردم مناطق محروم ارائه شده است.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان بیان کرد: 15 گروه متشکل از کارشناس محیط، بهداشت و تغذیه، پرستار، ماما، مشاور و پزشک عمومی به مناطق محروم استان به ویژه پشت کوه فریدون شهر و 80 تیم در مناطق حاشیه کلان شهر اصفهان در سال جاری اعزام شده‌اند.

وی افزود: این پزشگان بسیجی ویزیت رایگان بیش از 8 هزار نفر، کنترل قند خون حدود 3 هزار نفر، کنترل فشار خون 4 هزار نفر، ارائه خمات مامایی به 2 هزار 300 نفرو انجام 15 مورد جراحی مورد توسط اساتید بسیجی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی ازاجرای غربالگری برای 4 هزار و 300 نفر و اعزام 3 تیم تخصصی چشم پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم خبر داد وگفت :این خدمات  در سال جاری انجام شده است و حدود 25 هزار نفر از این خدمات استفاده کردند.

حیدری در پایان گفت: اجرای طرح شهید چمران و اعزام پزشک به مناطق برون مرزی، اعزام تیم‌های تخصصی به عراق به مناسبت اربعین حسینی، اعزام پزشک و پرستار به همراه گروه‌های جهادی دانشجویی در قالب اردوهای جهادی 3 روزه به شهرهای کهکیلویه و بویر احمد، سمیرم و شهرکرد و ویزیت رایگان بسیجیان در مطلب پزشکان بسیجی به مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس و هفته بسیج از جمله فعالیت‌هایی است که توسط بسیجیان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان انجام شده است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار