کد خبر: 839872
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
امام جمعه شهر مهربان مطرح کرد
امام جمعه شهر مهربان گفت: در انتخابات سال گذشته خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، عده‌ای به‌دنبال جابه‌جایی آرا بودند که با زحمات شبانه‌روزی رئیس حوزه قضایی مهربان، موفق نشدند و امنیت در منطقه حاکم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مرسلی  در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید حوزه قضایی بخش مهربان که در سالن اجتماعات عباسیان اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان برگزار شد، سابقه قوه قضائیه را به طول عمر بشریت دانست.

وی اظهار داشت: بشریت با وجود همه پیشرفت‌هایش نیاز به قوه قوی، محکم، شجاع و قاطع دارد تا با مجرمان که با انواع ترفندها وارد جامعه می‌شوند، برخورد کرده و عدالت را در جامعه ترمیم و توسعه دهد.

امام جمعه شهر مهربان، اجرای صحیح قوانین و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در کنار تامین امنیت و آرامش جامعه از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: همه اینها به قوه محکم و قوی به نام قوه قضائیه نیاز دارد، هر چند در این خصوص مورد هجمه هم قرار می‌گیرند.

وی، تقوا را مهم‌ترین ویژگی یک قاضی برشمرد و افزود: برای قاضی، تقوا مهم‌ترین معیار است چرا که همواره برخی مجرم‌ها با بهانه‌های مختلف درصدد تطمیع قضات هستند.

حجت‌الاسلام مرسلی، آگاهی و عدالت را جزو اساس اولیه قضاوت در کنار رأفت و هوشیاری عنوان کرد و گفت: کار سخت قاضی حکم دادن است که در این رابطه نیز وقتی که رضایت خداوند متعال را در حکم دادن در نظر می‌گیرند، هیچ‌گونه نگرانی نیز وجود ندارد.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به اینکه طبیعی است از دو طرف تحت محاکمه یکی از آنها با وجود اینکه ناحق است و می‌خواهد حق را به او بدهند، از عملکرد قاضی احساس ناراحتی کند، اظهار داشت: در اینگونه موارد احساس نگرانی کردن مهم  نیست، نگرانی آن جاست که انسان حق را بداند ولی طرفدار حق نباشد و امروز زیاد هستند افرادی که در جامعه می‌خواهند حق را ناحق کنند.

حجت‌الاسلام مرسلی با اشاره به اینکه قوه قضائیه همواره آماج تهمت‌ها قرار گرفته است، افزود: وقتی قوه قضائیه می‌خواهد شجاعانه با افرادی که اختلاس می‌کنند یا به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند برخورد کند، قطعاً صداهای مختلف از جاهای مختلف بلند می‌شود و وقتی قاضی با ناعدالتی‌ها مبارزه کند همواره مورد تهمت است ولی افرادی که در قوه قضائیه زحمت می‌کشند نگران باشند چون خداوند با آنهاست و دعای خیر مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران همواره پشت سرشان است.

امام جمعه شهر مهربان، قوه قضائیه را بزرگ‌ترین افتخار کشور دانست و تاکید کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) بهترین و با فضلیت‌ترین مردم کسانی هستند که به حق دعوت می‌کنند و در حق رأی شان را صادر می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرسلی با تاکید بر این نکته که کلام الهی باید در جامعه رواج پیدا کند، گفت: برای اجرا شدن کلام الهی، خون‌ها داده شده است و به برکت خون شهدا، قانون اساسی تصویب شده است که باید در جامعه پیاده شود.

امام جمعه شهر مهربان با اشاره به امنیت و آرامش منطقه در سایه زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در قوه قضائیه اظهار داشت: در انتخابات سال گذشته خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی عده‌ای به‌دنبال جابه‌جایی آراء بودند که با زحمات شبانه‌روزی رئیس حوزه قضائیه مهربان، موفق نشدند و امنیت در منطقه حاکم شد و امیدواریم در انتخابات آتی با عملکرد و دقت رئیس جدید حوزه قضائیه بخش مهربان و همکاران‌ به سلامت از انتخابات سال آینده عبور کنیم .

حجت‌الاسلام مرسلی با قدردانی از زحمات لعلی سرابی رئیس سابق حوزه قضائیه بخش مهربان و از خانواده‌ای اصیل و تربیت شده در مکتب اسلام و قرآن است، گفت: در سایه زحمات وی با افزایش امنیت؛  فساد، سرقت در منطقه کاهش یافته است و از طرف عموم اهالی از زحمات وی تشکر می‌کنیم و امیدواریم رئیس جدید حوزه قضائیه بخش مهربان، حجت‌الاسلام علی خانی که دانشمندی فاضل و طلبه متقی است شاهد خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و افزایش آرامش و امنیت در منطقه باشیم.

امام جمعه شهر مهربان به فرمایشی از مقام معظم رهبری در خصوص دستگاه قضایی اشاره و تاکید کرد: قوه قضائیه باید صدرصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند.

در این مراسم مسعود لعلی سرابی رئیس سابق قضائیه مهربان تکریم و حجت‌الاسلام  علی‌ خانی به‌ عنوان رئیس جدید حوزه قضابی بخش مهربان معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر