کد خبر: 838276
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
عضو شورای شهر سنندج:
عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: متاسفانه حوزه فرهنگ در کردستان فرهنگی غریب‌ترین عرصه در میان سایر حوزه‌هاست که جدای از کمبود اعتبارات، بی‌توجهی‌های فراوانی به این حوزه می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، غریب سجادی یکشنبه‌شب در جلسه بررسی لایحه عوارض و بهای خدمات و مشخص شدن سهم شهرداری از فعالیت سینما بهمن سنندج که در محل سالن جلسات شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این مهم که سینما در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن جامعه نقش بارزی دارد و یک مکان رفاهی، تفریحی تلقی می‌شود اما در این استان با کمبود اعتبار مواجه است.

وی با بیان اینکه سینما حمایت جدی و بی‌وقفه مسولین امر را می‌طلبد، افزود: متاسفانه عرصه فرهنگ در استان فرهنگی کردستان از جمله غریب‌ترین عرصه‌ها است که جدای از کمبود اعتبارات، بی‌توجهی‌های فراوانی به این حوزه می‌شود.

این عضو شورای شهر سنندج خطاب به شهرداری که طبق تعرفه عوارض و بهای خدمات خواهان درصد مشخصی از بلیط سینما به این ارگان است، یادآور شد: سینما شروع خوبی برای طلب مطالبات خود نیست و برای دفاع از منافع خود از راه‌های دیگری اقدام کنید.

سجادی خاطرنشان کرد: سینما بهمن سنندج که در چند سال اخیر به تازگی و با حمایت‌های شایان حوزه هنری و دلسوزی‌های امین مرادی رئیس این حوزه پا گرفته است به حمایت‌های مشترک تمامی ارگان‌های این استان نیاز مبرم دارد.

به گفته سجادی، نیاز مردم به حوزه فرهنگ و هنر در هر جامعه‌ای محرز و آشکار است لذا سرمایه‌های شهرداری در جاهای دیگری پراکنده و وصول مطالبات از ساختمان‌های تجاری و ارگان‌های دولتی دیگر که از حوزه فرهنگ و هنر وضعیت مالی بهتری دارند واجب‌تر از چند درصد فروش بلیط سینما است که شهرداری اقتدار خود را روی این عرصه نوپا زوم کرده است.

وی تصریح کرد: اگر عرصه هنر کردستان با اعتبارات قطره‌چکانی فعال شده است، باید با تعامل در این زمینه عمل کنیم و برای کسب منافع شهرداری، عرصه فرهنگی، شروع خوبی نیست.

این عضو شورای شهر سنندج اضافه کرد: اعتباراتی که در شهرداری به عنوان حوزه فرهنگی هزینه شده است هیچ سنخیتی با این حوزه نداشته است.

سجادی تصریح کرد: باید با کمک دیگر ارگان‌ها در سالم‌سازی جامعه که سینما یکی از کانون‌های مهم در این زمینه است و در تعالی روح و روان جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند، تلاش کنیم و رشد و بالندگی شهر و استان را هدف برنامه خود قرار دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر