کد خبر: 835285
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی :
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: خواهر خواندگی شهر نیمور محلات با شهرهای شیامین چین و ورونای ایتالیا سبب توسعه درآمد های پایدار در شهرنیمور می شود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: خواهر خواندگی شهر نیمور محلات با شهرهای شیامین چین و ورونای ایتالیا سبب توسعه درآمد های پایدار در شهرنیمور می شود.

حسن قربانی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی درنشست بررسی طرح های مطالعاتی خواهر خواندگی شهر نیمور با شهرهای شیامین چین و ورونای ایتالیا افزود: خواهرخواندگی شهر محلات با هر یک از این دو شهر فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی ایجاد می کند و از ظرفیت های سرمایه گذاران خارجی بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: این امر سبب رشد و شکوفایی شهر، ایجاد فرصت های گردشگری، تعاملات فرهنگی و معرفی همه جانبه شهر در عرصه بین المللی است
قربانی اظهارکرد: طرحهای مطالعاتی خواهر خواندگی شهر نیمور محلات امسال اجرا شد و بر این اساس کارشناسان مربوطه گزینه هایی برای خواهر خواندگی نیمور محلات با شهرهای خارجی مشابه با ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی پیشنهاد دادند.
وی ادامه داد: با بررسی های این گزینه ها دو شهر ورونا و شیامین برای خواهر خواندگی با شهر نیمور انتخاب و در روند بررسی و مطالعه بیشتر قرار گرفتند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: با توجه به ویژگی منحصر به فرد شهر نیمور در معادن و کارخانه های سنگ، ورونا به دلیل وجود نمایشگاه های بین المللی سنگ و شهرت جهانی منتخب شد.
وی بیان کرد: همچنین کشور چین در زمینه صنایع سنگ با ایران تشابه زیادی دارد و به دلیل فراهم بودن بازار فروش سنگ ایران در آن کشور و گستردگی روابط آن با تمام کشورهای جهان به دلیل پذیرش مهاجر و گردشگری شهر شیامن چین نیز از دیگر گزینه های مطرح شده برای خواهرخواندگی با نیمور است.
قربانی با اشاره به پتانسیل شهر نیمور در زمینه معادن سنگ گفت: این دو شهرانتخابی برای خواهر خواندگی با شهر نیمور،هم وزنی مناسبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، جمعیتی ، اقلیمی و اشتغال دارند.
قربانی بیان داشت:یکی از راهکارهای تقویت دیپلماسی شهری، خواهرخواندگی شهرهاست که زمینه را برای افزایش ارتباطات میان فرهنگ‌ها و ارتقای تعاملات انسانی میان ساکنان شهرها فراهم می‌کند.
مدیر کل دفتر امور شهری وشوراها ی استانداری مرکزی گفت: تفاهم ، دوستی و اعتماد در سطح بین‌‌المللی و تبادل برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی به توسعه گردشگری و تجارت کمک می‌کند و روابط خواهرخواندگی اقدامی بی‌نظیر برای رشد اقتصادی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار