کد خبر: 833015
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با معرفی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی معرفی شد.

به گزارش جوان ظهر امروز طی مراسمی با حضور سردار اصلانی فرماندهی نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی، فرمانده جدید یگان حفاظت این اداره کل معرفی شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بر وظایف حفاظت همیشگی از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن استان آذربایجان غربی، حفاران و سوداگران آثار باستانی فعالیت بیشتری را در این استان دارند و لذا مسئولیت ما نیز مضاعف است.

 جلیل جباری با اشاره به گستردگی جغرافیائی استان و کثرت آثار و ابنیه تاریخی گفت: یکی از سیاست های ما، بهره گیری از نیروی انسانی جوامع محلی است که می توانند در این مسئولیت خطیر کمک حال ما باشند که در همین راستا تعداد 40 انجمن میراث فرهنگی را در سطح شهرستانها و بخشداری های استان راه اندازی کرده ایم و بنا داریم که این امر را به تمامی روستاها و بخشهائی که آثار شاخص تاریخی و طبیعی دارند تسری دهیم.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در این چند سال اخیر با وجود کمبود نیرو و امکانات، اقدامات درخور توجهی چه از نظر آمار دستگیری حفاران غیر مجاز و چه از نظر اقدامات ایجابی و پیشگیرانه داشته است با این حال این یگان نیاز به ارتقاء کمی و کیفی اساسی دارد.

مدیرکل استان ضمن تقدیر از همکاریها و تعاملات خوب و سازنده ای که نیروی انتظامی استان با این اداره کل در بحث ایجاد امنیت گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی داشته است، اظهار کرد: از فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان انتظار داریم تا برای ارتقاء توان عملیاتی این یگان و صدور کارت ضابطین دادگستری پرسنل آن ما را یاری نمایند.

وی در پایان به موضوع حفاظت از موزه های استان اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های این اداره کل، ارتقاء سیستم های حفاظت امنیتی و الکترونیکی موزه های سطح استان است که این موضوع در کمیته های برنامه ریزی شهرستانها نیز مطرح شده که امیدواریم با تخصیص بودجه لازم و همکاریهائی که نیروی انتظامی دارد، شاهد تحقق آن باشیم.

در این مراسم، سردار اصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی نیز بر اهمیت حفظ و صیانت از مواریث فرهنگی استان تاکید کرد و اظهار نمود: مواریث فرهنگی موجود، منحصر به فرد و غیر قابل جایگزین است و از ارزش والائی برخوردار است و لذا ما باید با جان و دل از آن مراقبت دائمی داشته باشیم.

وی ماموریت حفاظت از میراث فرهنگی را، خطیر و مهم دانشت و اظهار کرد: ما دو دیدگاه نسبت به این حوزه داریم، یکی حفاظت از آثار تاریخی و دیگری اقدامات ایجابی و تامین امنیت گردشگران و معتقدیم که هر دوی اینها بسیار اساسی و لازم و ملزوم هم بشمار می روند.

سردار اصلانی ضمن تقدیر از عملکرد این اداره کل در حوزه مراقبت از آثار و ابنیه تاریخی، گفت: برای کسب موفقیت های بیشتر لازم است که فرصت ها و تهدیدات موجود در این حوزه احصاء شود و بخش های مختلف نیروی انتظامی استان اعم از پاسگاهها، پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت بصورت ویژه با این حوزه در ارتباط و تعامل باشند.

وی خاطرنشان کرد: آثار باستانی، فرهنگی و طبیعی در این استان متعدد و کثیر است و نیروی انتظامی آماده است تا در زمینه حفاظت از این آثار و همچنین در مرحله کشف آن، همکاریهای لازم را در جهت امنیت و پیشگیری انجان دهد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح یادبود، از تلاشهای سرهنگ اکبرلو فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل تقدیر بعمل آمد و با قرائت حکمی، سرهنگ حسن محمدی بعنوان فرمانده جدید یگان حفاظت میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

گفتنی است سرهنگ حسن محمدی قبل از انتصاب یه فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل بعنوان جانشین پلیس مواد مخدر در نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی انجام وظیفه می نمود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر