کد خبر: 828959
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
عضو شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
شاكري گفت: به نظر مي‌رسد پدپده حاشيه‌سازي براي گم ‌شدن مسائل اصلي يك پروژه است. حواشي ترافيك تهران با استدلال‌هاي بدون مبنا يعني گم شدن موضوعات اصلي.مسائل اصلي ما در حال حاضر همين بدعهدي امريكاست، اين حرمت‌شكني كه نسبت به ملت ايران انجام داده و بايد يك جواب قوي به آن داد.
مي‌خواهند با حاشيه‌سازي مسائل اصلي را گم كنندجوان‌آنلاين: مجتبي شاكري، عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه برخي سعي دارند ترافيك تهران سياسي جلوه دهند، گفت: باز شدن پاي سياست به ترافيك تهران را ابتدا آقاي حكيم‌پور، عضو شواري شهر تهران مطرح كرد و آقاي سرخو و بعد هم آقاي مختاآباد آن را با شدت بيشتري مطرح كردند و از شنيدن چنين استدلالي بسيار تعجب كردم.
 
شاكري افزود: ترافيك تهران يك مسئله خيلي طولاني و دامنه‌دار است و ابعاد مختلف دارد در حالي كه اين موضوع را به پليس راهور ربط داده‌اند و سياسي بودن مطالبي در خصوص ترافيك بسيار تعجب‌آور بود و هر چقدر هم به مطالبي در اين خصوص دقت كردم هيچ نشانه‌اي در اين رابطه نيافتم. به نظر مي‌رسد برخي فقط در ذهن خود تصور مي‌كردند كه ترافيك تهران سياسي است اين در حالي است كه سياسي بودن چه سودي دارد و چه اتفاقي قرار است رخ دهد و اصلا چه نتيجه‌اي از اين گرفته مي‌شود.
 
اين عضو شوراي شهر تهران ادامه داد: اين گونه استدلال‌هاي بدون مبنا و دليل واقعا بي‌اخلاقي است و خارج از موضع استدلال قرار دارد. فردي كه نمايندگي مردم را به عهده دارد بايد براي حرف خود دليل داشته باشد تا مخاطب بتواند آن را قبول كند. اگر قرار است به هر دليلي اينگونه مديريت شهري را  به عنوان يك چهره مكدر نشان دهند، بايد به آنها گفت اين موضوع نه براي گوينده اين مطالب سودي دارد و نه شنونده باور مي‌كند.
 
وي با اشاره به نمايشگاه‌هايي كه دولت در تهران برگزار مي‌كند، گفت:  نمايشگاه شهر آفتاب با تفاهم و گفت‌وگويي كه با دولت انجام شد، صورت گرفت و قرار بود ديگر نمايشگاه در تهران برپا نشود. شهرداري تهران بيش از 1500 ميليارد بودجه براي مجموعه شهر آفتاب هزينه كرد و مترو براي آن مجموعه راه‌اندازي شد تا رفت و آمد مردم راحت باشد و بار ترافيكي شهر كم شود اما دولت خلاف عهد عمل كرده است.  
 
شاكري اظهار داشت: در همه دنيا نمايشگاه را در جايي قرار مي‌دهند كه در مركز ترافيك نباشد و اين معضل سال‌ها گريبانگير مردم  بوده است. ترافيك‌زايي نمايشگاه مطلبي است كه همه مردم آن را با گوشت و پوست خود حس كردند و بايد نمايشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شود و مقاومت دولت هيچ معنايي ندارد.
 
اين عضو شوراي شهر تهران افزود: راه‌اندازي مجموعه شهر آفتاب در شرايطي بوده كه حتي شهرداري تهران 14 هزار ميليارد تومان از دولت‌ها يعني از دولت آقاي هاشمي تا دولت آقاي روحاني طلب داشته كه به شهرداري داده نشده است، حتي دولت براي ناوگان اتوبوس‌راني كه حدود 20 هزار اتوبوس فرسوده بايد تغيير پيدا كند، همكاري نكرده است و در عين حال بودجه‌اي براي شهر آفتاب هزينه شد تا شهر تهران از معضل ترافيك رهايي پيدا كنند. حال در نقطه‌اي كه بايد اين كار انجام شود، تعجب مي‌كنم كه تغيير پليس راهور چه ارتباطي با ترافيك دارد و ارتباط اين دو موضوع به يكديگر جزو عجايب به شمار مي‌رود كه از معجزات اين آقايان است كه پليس راهور تغيير كرده و ترافيك ايجاد شده را سياسي جلوه مي‌دهند كه واقعا اين استدلال بسيار سست است.
 
وي در خصوص دليل اين حاشيه‌سازي‌ها در ارتباط با ترافيك شهر تهران گفت: به نظر مي‌رسد پدپده حاشيه‌سازي براي گم ‌شدن مسائل اصلي يك پروژه است. حواشي ترافيك تهران با استدلال‌هاي بدون مبنا يعني گم شدن موضوعات اصلي.مسائل اصلي ما در حال حاضر همين بدعهدي امريكاست، اين حرمت‌شكني كه نسبت به ملت ايران انجام داده و بايد يك جواب قوي به آن داد. حرف اصلي اين است كه 8 ماه از افشاي حقوق‌هاي نجومي مي‌گذرد و دولت پرونده‌ها را به قوه قضائيه نمي‌دهد. حرف اصلي اين است كه ما 8 ميليون بيكار داريم، 8 ميليون بيكاري كه دولت مي‌گفت صد روزه گزارش مي‌دهد اما هنوز آن را حل نكرده و همان‌طور باقي مانده است. اين حرف‌هاي اصلي  را بايد رسانه‌ها به درستي بدانند و مدام آن را تكرار كنند اين موضوعات حاشيه‌اي يعني گم كردن حرف اصلي.              

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار