کد خبر: 828819
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
در شرايطي كه برخي اخبار از طولاني شدن جنگ موصل حكايت دارد اما نيروهاي مشترك عراقي اعلام كردند مرحله دوم عمليات نينوا در روزهاي آينده تحت عنوان «شوك» آغاز خواهد شد.
در شرايطي كه برخي اخبار از طولاني شدن جنگ موصل حكايت دارد اما نيروهاي مشترك عراقي اعلام كردند مرحله دوم عمليات نينوا در روزهاي آينده تحت عنوان «شوك» آغاز خواهد شد. نيروي هوايي عراق 4ميليون نامه را كه از سوي مردم عراق نوشته شده بود، بر فراز موصل پخش كرده است كه مردم موصل را فراموش نخواهند كرد.

با گذشت 70 روز از شروع عمليات آزادسازي موصل از دست داعش، نيروهاي عراقي خود را براي مرحله دوم عمليات آماده مي‌كنند. نجم الجبوري، فرمانده عمليات نينوا روز جمعه اعلام كرد: «وزارت دفاع و كشور عراق تجهيزات گسترده و تيم‌هاي متخصص در زمينه خنثي‌سازي بمب و منازل بمب‌گذاري شده را به شهر موصل براي آغاز مرحله دوم عمليات نظامي از چند محور فرستاده‌اند». به گزارش شبكه الجزيره، وي گفت: « نيروهاي ما در تمامي محورها مقدمات آغاز مرحله دوم عمليات را فراهم كرده‌اند و اين مرحله از عمليات به «شوك» نامگذاري شده است». الجبوري افزود: «مرحله اول عمليات آزادسازي موصل به پايان رسيده است و در مرحله دوم ما به بسيج برخي از نيروهاي ديگر با هدف پيوستن آنها به نيروهاي كنوني نياز داريم و منتظر حضور و استقرار كامل نيروها و صدور اوامر از سوي فرمانده كل نيروهاي مسلح براي آغاز مرحله دوم عمليات هستيم». نجم الجبوري تأكيد كرد كه عراق با امريكا براي افزايش حمايت هوايي‌اش از نيروهاي عراقي به توافق رسيده است.

ارتش عراق كه اخيراً توانست از محور شرق موصل وارد اين شهر شود برنامه نظامي خود را براي تسريع در روند آزادي و حفظ جان غيرنظاميان تغيير داده است. در همين راستا، نيروي هوايي عراق 4ميليون اعلاميه را در شهر موصل پخش كرد كه در آن با ساكنان شهر موصل كه همچنان در محاصره داعش قرار دارند، اعلام همبستگي و همدردي شده است. در اين اعلاميه‌ها آمده است كه مردم عراق هرگز ساكنان شهر موصل را فراموش نمي‌كنند و همواره در كنار آنها هستند. همچنين فرماندهان عراقي اعلام كرده‌اند كه ساحل شرقي رود دجله در شهر موصل طي روزهاي آينده به‌طور كامل از شر وجود گروه تروريستي داعش آزاد خواهد شد و نيروهاي عراقي به ساحل دجله و پل‌هاي ارتباطي روي آن در دو سوي شهر خواهند رسيد. مرحله دوم عمليات موصل، در حالي است كه هادي العامريف، رئيس سازمان بدر عراق هفته گذشته گفته بود كه جنگ موصل طولاني‌تر خواهد شد. از سوي ديگر، در پي انفجارهاي انتحاري در منطقه كوكجلي در شرق موصل، مقررات منع آمد و شد در مناطق شرقي اين شهر به اجرا گذاشته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار