کد خبر: 826839
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
فرماندار شادگان گفت: پارسال 500 هزار اصله نخل در شهرستان شادگان به دلیل بی آبی از بین رفت.
 بهروز فرج اللهی در نشست بررسی مشکلات آب و کشاورزی شادگان که در سرسرای جلسات استانداری تشکیل شد، با اشاره به بحران آب در این شهرستان اظهار کرد: تولید خرمای این شهرستان از 26 هزار تن به 15 هزار و 800 تن کاهش یافته است.

وی شغل اصلی مردم شادگان را کشاورزی دانست و افزود: حیات این شهرستان وابسته به کشاورزی است و نبود آب زنگ خطر را برای این شهرستان به صدا درآورده است.

فرج اللهی با بیان اینکه 65 درصد از مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند اضافه کرد: در کشور میانگین جمعیت ساکن در روستاها 28 درصد است و با توجه به اینکه نظام در جهت بقای مردم در روستاها تلاش دارد، در شادگان این مساله یک فرصت به شمار می آید.

وی اظهار کرد: بیش از 35 هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که نیاز شدید به آب دارند که از این میزان، 12 هزار و 500 هکتار نخیلات (در حوضه رودخانه جراحی)، 17 هزار هکتار زیرکشت گندم و سه هزار و 500 هکتار جو و 200 هکتار سبزی کشت می شود.

فرماندار شادگان با اشاره به حاشیه نشینی اجتماعی در کنار حاشیه نشینی جغرافیایی افزود: محرومیت های شادگان باعث شکل گیری حاشیه نشینی اجتماعی شده و نبود تعلق به نظام سیاسی در برخی از شادگانی ها در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه حساسیت نسبت به وضع بحرانی شادگان در مدیران بوجود نیامده است تاکید کرد: درباره طرح انتقال آب میان حوضه ای از رودخانه کارون به جراحی، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

فرج اللهی گفت: کشاورزان شهرستان شادگان حقابه دار قدیم هستند و با سازمان آب و برق قرار داد دارند این در حالیست که نه تنها سهمیه آب کشت های فصلی بلکه کشت های دائم نیز تامین نشده است.

وی تاکید کرد: سهمیه شادگان از طرح رهبرمعظم انقلاب 10 هزار هکتار است اما برای تامین آب و اجرای این طرح با مشکل روبه رو هستیم.

فرج اللهی همچنین با انتقاد از توقف طرح آبرسانی به شادگان گفت: این طرح کلنگ زنی و در رسانه ها نیز اعلام شده اما متوقف مانده است که باعث بدبینی مردم به مسئولان می شود.
شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای رودخانه جراحی چند سالی است که با تنش آبی روبه رو است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر