کد خبر: 826667
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي گفت: مصداق امروز فتنه، وجود جريان نفوذ و مروجان تسليم و سازش با امريكا هستند.
رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي گفت: مصداق امروز فتنه، وجود جريان نفوذ و مروجان تسليم و سازش با امريكا هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، دكتر نائيني بر برگزاري باشكوه هفتمين سالگرد حماسه نهم دي و استفاده از اين فرصت براي روشنگري و بصيرت‌افزايي جامعه و توجه به درس‌ها و عبرت‌هاي فتنه سال 88 در آستانه انتخابات پيش رو تأكيد كرد و گفت: حماسه 9‌دي، يكي از مناسبت‌هايي است كه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. 9 دي يك روز ماندگار در تاريخ انقلاب است كه تنها با اراده الهي و تكيه بر مردم و هدايت و مديريت رهبر معظم انقلاب شكل گرفت و به گروه دولت و جريان خاصي ارتباط نداشت. همچنان كه فتنه ۸۸ اقدام از پيش طراحي شده با هدف براندازي نرم با استفاده از الگوي انقلاب‌هاي رنگي بود.
 علي‌محمد نائيني افزود: فتنه 88، اصل نظام را نشانه گرفت و واكنش مردم در نهم دي هم مقابله با جريان يا شخص خاصي نبود بلكه دفاع كامل از نظام و رهبري و عاشورا بود كه با خروش فراگير و ملي، نظام اسلامي از يك چالش جدي و خطرناك عبور كرد.  وي با اشاره به اينكه برخي در فتنه نقش داشتند و برخي هم اصل فتنه را انكار مي‌كنند يا واكنش مناسب نشان ندادند و هنوز هم اهداف و زواياي پيچيده آن را باور ندارند، گفت: برخي از اين افراد، همچنان در ساختار سياسي و اجرايي كشور فعاليت دارند و كساني كه بي‌اعتمادي آنان به ملت و نظام به اثبات رسيده است، امروز در كشور بسترهاي نفوذ غرب را فراهم مي‌سازند. رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي اظهار داشت: مصداق امروز فتنه، وجود همين جريان نفوذ و مروجان تسليم و سازش با امريكا هستند. كساني كه يا به مسئله نفوذ بي‌توجه هستند يا بستر نفوذ در كشور را فراهم كرده‌اند، همان كساني كه فتنه را به‌راه انداختند و در راهبرد تحريم به دشمن مشورت دادند، امروز خط سازش با امريكا را ترويج مي‌كنند.
 نائيني اضافه كرد: آنان براي فشار به ايران، به غربي‌ها تحريم‌هاي فلج‌كننده را توصيه كردند، بانيان تحريم بودند. در واقع فتنه‌گران 88، بانيان ديروز تحريم و مروجان امروز تسليم در جامعه هستند و اكنون وجود تفكر سازش و اعتماد به امريكا، يكي از جدي‌ترين نشانه‌هاي حيات سياسي فتنه در كشور است.  وي گفت: نهم دي، يادآور شعارها و اتهامات بي‌اساسي است كه جريان فتنه عليه نظام به راه انداخت و شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر داد. حماسه نهم دي، قيام عليه كساني بود كه با بهانه قرار دادن انتخابات، ارزش‌هاي انقلاب و نظام را نشانه گرفته بودند.
 نائيني در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه بسياري از مشكلات كنوني كشور، ريشه در فتنه‌هاي سال‌هاي گذشته دارد، خاطرنشان كرد: از اين مناسبت، بايد استفاده كرد و سطح بصيرت و قدرت تحليل جامعه را بالا برد.
 وي اظهار داشت: اين مناسبت، يك مناسبت ملي است و آنچه در 9 دي سال 88 در سراسر كشور اتفاق افتاد، يك واكنش ملي و يك حركت خودجوش مردمي و عظيم در مقابله با كساني بود كه ارزش‌ها و اصول انقلاب را هدف قرار داده بودند.
 نائيني با اشاره به اينكه كار براي بزرگداشت حماسه 9 دي كاري جهادي است، گفت: دستگاه‌هاي مختلفي با ستاد 9 دي همكاري دارند، اما كساني كه براي بزرگداشت اين روز پاي كار مي‌آيند، جريان مؤمن، متدين و جبهه حزب الله و انقلابي هستند.  وي با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در سال آينده گفت: انتخابات فرصتي براي دشمن است تا به صورت برنامه‌ريزي شده و طراحي شده افكار عمومي را جهت‌دهي كند و 9 دي، فرصتي براي روشنگري است كه بايد درس‌ها و عبرت‌هاي آن، براي جلوگيري از چالش‌هاي آينده براي مردم بازگو و تبيين شود. دكتر نائيني با بيان اينكه تاكنون كارهاي محتوايي و تحليلي خوبي در خصوص 9 دي صورت گرفته گفت: در فضاي هنري جاي كار بيشتري وجود دارد.
نائيني اضافه كرد: تاكنون با موضوع 9 دي، كارهاي اقناعي و هنري اثربخشي ويژه قشرهاي مختلف با سلايق و گرايش‌هاي مختلف توليد شده اما در اين زمينه بايد كار بيشتري انجام شود.  وي گفت:كارهاي اثربخش در قالب‌هاي هنري مي‌تواند گروه‌هاي خاكستري را هدف قرار دهد و جريان اثربخشي را در فضاي عمومي جامعه ايجاد كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار