کد خبر: 826226
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
محمود صادقي، نماينده تهران در مجلس با حاشيه‌سازي‌ها و جنجال‌آفريني‌ها كوشيد اقدام دستگاه قضايي در صدور حكم جلب براي اين نماينده را غيرقانوني جلوه دهد. او بارها به مأموران و قاضي و بازپرس توهين كرد و با فضاسازي تلگرامي تلاش كرد فضا را به نفع خود و عليه دستگاه قضايي ملتهب كند
محمود صادقي، نماينده تهران در مجلس با حاشيه‌سازي‌ها و جنجال‌آفريني‌ها كوشيد اقدام دستگاه قضايي در صدور حكم جلب براي اين نماينده را غيرقانوني جلوه دهد. او بارها به مأموران و قاضي و بازپرس توهين كرد و با فضاسازي تلگرامي تلاش كرد فضا را به نفع خود و عليه دستگاه قضايي ملتهب كند. با اين همه، روز گذشته كه همه شكايت‌ها از وي در هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان بررسي شد، اغلب شكايت‌ها وارد دانسته شده و به دستگاه قضايي ارجاع شد.
به گزارش خانه ملت، محمدجواد جمالي‌نوبندگاني، سخنگوي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه چهارشنبه هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان اظهار داشت: يك‌شنبه هفته جاري جلسه اين هيئت برگزار شد كه صرفاً مربوط به بررسي موضوعاتي كه پيرامون محمود صادقي بود، تشكيل شد.
وي ادامه داد: ما ابتدا ميزبان آقاي قطبي بوديم از دادستاني تهران كه مباحث ايشان حول محور تعامل قوه قضائيه و مجلس در زمينه نظارت بر رفتار نمايندگان بود. تعيين مصاديق مجرمانه بر عهده قاضي است و تعيين اينكه چه مسائلي در حيطه ايفاي نقش نمايندگي است نيز در اين جلسه بررسي شد. با خروج وي از جلسه پذيراي محمود صادقي نماينده تهران بوديم.
 
   شكايت دانشجويان بورسيه به قوه قضائيه ارجاع شد
وي افزود: در ارتباط با محمود صادقي سه پرونده مطرح است. يك پرونده مربوط به شكايت تعدادي از دانشجويان بورسيه دولت قبل است كه معتقد بودند مورد تهمت و افترا قرار گرفته‌اند، از آنجا كه اين مصاحبه و اظهارنظر محمود صادقي پيش از تأييد اعتبارنامه وي بوده، بنابراين در آن زمان آقاي صادقي نماينده محسوب نمي‌شود. قرار شد اين موضوع بين شكات و قوه قضائيه حل شود، بنابراين اين موضوع را در صلاحيت خود ندانستيم تا اظهارنظري در اين زمينه داشته باشيم.  هيئت نظارت اميدوار به حل اختلاف بين ساداتي‌نژاد و صادقي است. وي افزود: پرونده ديگري نيز مربط به پرونده آقاي ساداتي‌نژاد نماينده كاشان عليه صادقي مطرح شده بود كه موضوع شكايت در خصوص اظهارنظر محمود صادقي در خصوص مواردي كه مربوط به بورسيه‌ها بوده است كه در اين زمينه ساداتي‌نژاد شكايت اوليه را به طور مستقيم به هيئت نظارت برنمايندگان ارائه داده است.  وي افزود: هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مايل است اين موضوع با تفاهم بين دو نماينده حل شود،  اقداماتي نيز توسط برخي از اعضاي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان انجام شد كه البته تا امروز اين اقدام به نتيجه نرسيده و ساداتي‌نژاد شكايتي را به قوه قضائيه مطرح كرده ولي هنوز شكوائيه به هيئت نرسيده است تا ما بتوانيم در اين زمينه اظهارنظري داشته باشيم.

    ارجاع شكايت قاضي پرونده ياشار سلطاني از صادقي به قوه قضائيه
سخنگوي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان گفت: مورد سوم در مورد سخنراني محمود صادقي در پرديس دانشگاه تهران بوده كه در آنجا مطرح شده تفهيم اتهام ياشار سلطاني انجام نشده است كه در اين زمينه نيز قاضي پرونده عليه آقاي صادقي شكايتي را مطرح كرده است و گفته كه اين موضوعات صحت ندارد.
نماينده مردم فسا در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: پس از ارائه توضيحات محمود صادقي و جمع‌بندي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان به اين نتيجه رسيديم كه براي بررسي بهتر و قانوني، اين موضوع هم به قوه قضائيه واگذار شود تا آن را مورد بررسي قرار دهد.
سخنگوي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان گفت: در مورد حساب‌هاي قوه قضائيه هيچ شكايتي از قوه قضائيه در اين زمينه از آقاي صادقي در هيئت نظارت بر نمايندگان مطرح نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار