کد خبر: 825403
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
استاندارخوزستان:
استاندار خوزستان گفت: درختان کنوکارپوس در اهواز از بین نخواهند رفت و تنها هرس می شوند زیرا با هرس کردن به موقع این درختان می توان جلوی ایجاد حساسیت از سوی این درختان را گرفت.

غلامرضا شریعتی در پنجمین همایش شهرداری های استان بیان کرد: درختان کنوکارپوس در کنار مشکلات تنفسی و حساسیتی که طبق بررسی های انجام گرفته ایجاد می کنند دارای مزیت هایی همچون ایجاد فضای سبز در شهر و زیبایی هایی هستند.

وی با اشاره به اینکه این گیاه دو بار در سال گل دهی دارد افزود: این گیاه در فصل پاییز گل دهی دارد که با گرده افشانی هایی که انجام می دهد بعد از بارش باران باعث ایجاد حساسیت و تنگی نفس می شود که با هرس کردن به موقع در این فصل می توان جلوی این مشکل را گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر شهرداری در هنگام کاشت این گیاه مطالعات علمی داشت مشکلات تنفسی و حساسیت در سال های گذشته پیش نمی آمد عنوان کرد: امسال با هرس کردن به موقع درختان کنوکارپوس میزان مراجعه کنندگان تنگی نفس بعد از بارش باران بسیار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در پاییز امسال 150 هزار درخت کنوکارپوس قبل از بارش باران در اهواز هرس شدند گفت: طبق آمار اعلام شده در 24 ساعت اول بعد از بارش نخستین باران پاییزی پارسال دو هزار و 800 نفر بر اثر تنگی نفس راهی بیمارستان شدند که این آمار امسال در این مدت زمانی به 580 نفر کاهش یافت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز گونه کنوکارپوس متهم اصلی ایجاد تنگی نفس بعد از نخستین بارش باران پاییزی در خوزستان است افزود: طبق بررسی های انجام گرفته اغلب بیمارانی که بعد از بارش اولین باران پاییزی به دلیل تنگی نفس راهی بیمارستان شدند به دلیل مواد پروتئینی است که از موجود زنده ای منتشر شده است که باعث ایجاد آلرژی می شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر