کد خبر: 825400
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
رییس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تعداد موارد شناسایی‌شده مبتلا به ایدز در خوزستان تا سال گذشته، 2 هزار و 332 نفر بوده است که از این تعداد 473 نفر تحت درمان قرار دارند و 662 نفر نیز فوت شده‌اند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در همایش روز جهانی با بیان این‌که ایدز معضل بزرگ عمده بهداشتی کشورهای در حال توسعه است، عنوان کرد: این موضوع کار ما را سخت کرده و نیاز است تا هم‌پیمانی به جنگ این بلای خانمان‌سوز برویم. هر سال شعارهای مختلفی برای این روزدر نظر گرفته می‌شود و اکنون وقت آن رسیده که از شعارها خارج شویم و به عمل نزدیک شویم.

وی افزود: باید اعتراف کرد آن‌چه امروز در استان خوزستان در راستای کنترل بیماری ایدز در حال انجام است، کافی نیست.

سلمان‌زاده ادامه داد: بنا بر گزارش‌ها تا پایان سال گذشته، در استان خوزستان 60 درصد انتقال ویروس HIV از طریق اعتیاد تزریقی، 39 درصد از راه ارتباط جنسی و 1.43 درصد از طریق مادر به کودک بوده است.

وي گفت: تعداد موارد شناسایی‌شده مبتلا به ایدز در خوزستان تا سال گذشته، 2 هزار و 332 نفر بوده است که از این تعداد 473 نفر تحت درمان قرار دارند و 662 نفر نیز فوت شده‌اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: وضعیت جهانی این بیماری خوشبختانه حاکی از آن است که تلاش‌های خوبی در سطح جهانی در راستای کنترل بیماری در حال انجام است، هر چند که در کشور ما نیاز است تا با تلاش بیشتری به جنگ این بیماری برویم و همچنین باید به همت بیشتری به کار بسته شود تا از قافله کنترل بیماری عقب نمانیم.

سلمان‌زاده افزود: تنها در سال 2015 تعداد 2.1 میلیون نفر به خیل بیماران HIV اضافه شدند و این در حالی است که تا پایان سال 2015 در مجموع 36.7 میلیون نفر با این بیماری زندگی می‌کردند و از این تعداد، 17 میلیون نفر به درمان دسترسی داشتند.

وی با اشاره به جانباختگان این بیماری در سال گذشته تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار نفر در سال گذشته جان خود را براثر ایدز از دست دادند و بدین ترتیب، اکنون در قرن 21 همچنان دشمن اصلی بشر، بیماری‌های عفونی هستند و در این زمینه، تنها HIV و مالاریا آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

سلمان‌زاده اظهار کرد: از زمان شروع این بیماری در سال 1981 تاکنون 78 میلیون نفر به این عفونت در سطح جهان مبتلا شده‌اند و در مجموع 35 میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان این‌که در دنیا اقدامات مثبت خوبی در راستای کنترل بیماری ایدز انجام شده است، افزود: در حال حاضر تعداد بروز موارد جدید HIV به میزان 6 درصد نسبت به سال 2010 کاهش پیدا کرده است. در سال 2015 در کل جهان 2.1 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و این در حالی است که در سال 2010 این رقم 2.2 میلیون نفر بود که نشانگر کاهش بروز موارد جدید HIV است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر