کد خبر: 823914
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

بسياري از افرادي كه اقدام به راه اندازي وبلاگ مي كنند اطلاعاتي راجع به چگونگي حفظ امنيت وبلاگ خود را نداشته و شاهد وقوع جرائم زيادي در اين رابطه هستيم لذا توصيه هايي را جهت حفظ امنيت وبلاگ و جلوگيري از هك شدن آن ،براي خوانندگان گرامي و صاحبان وبلاگ بيان مي شود.

1- كلمه عبور ساده انتخاب نكنيد

عباراتي ساده مانند 12345 و يا خود نام كاربري،سال تولد و ديگر عبارات قابل حدس را به عنوان كلمه عبور انتخاب نكنيد و همچنين از كلمه عبور يكسان براي سايت هاي مختلف (مثل ايميل يا وبلاگ هاي ديگر)استفاده نكنيد.

2- مراقب ايميل ها و پيام هاي جعلي باشيد

مراقب ايميل هايي كه ارسال كننده از عناويني چون مدير،مديران يا بخش پشتيباني بلاگ ها استفاده كرده است باشيد.

حتي اگر اين پيام از سمت ايميل هاي سايت وبلاگ آمده باشد چرا كه شيوه هايي براي ارسال ايميل هاي جعلي اين چنيني وجود دارد.

اخبار مهم در خود سايت و در بخش اخبار منتشر مي شود،همچنين مديريت اين سايت ها اقدام به درج نظر در بخش نظرات وبلاگ يا ارسال ايميل هاي حاوي پيام هاي اخطار يا تبليغاتي نمي كند.

به جد توصيه مي كنيم از قرار دادن كلمه عبور در اختيار ديگران و به هر عنواني پرهيز كنيد.

ديده شده است در مواردي افرادي با سوءاستفاده از عنوان مدير سايت و با ارسال ايميل يا درج نظر از كاربران خواسته اند براي مواردي مثل عدم حذف يا افزايش امكانات وبلاگ كلمه عبور خود را براي آنها ارسال كنند يا در صفحه ديگري وارد كنند .

قطعاً مديريت پورتال وبلاگ نيازي به دانستن كلمه عبور شما يا دريافت مجدد آن ندارد بنابراين هرگونه درخواست اين چنيني جعلي و از طرف مجرمان اينترنتي مي باشد.

3- نام كاربري و كلمه عبور خود را فقط در صفحه اول يا در بخش ورود كاربران سايت وارد كنيد

كلمه عبور وبلاگ خود را فقط در آدرس اصلي سايت يا در بخش ورود كاربران سايت وارد كنيد .

سعي كنيد هر باري كه مي خواهيد كلمه عبور وبلاگ خود را وارد كنيد در نوار آدرس مرورگر خود آدرس سايت را چك كنيد .ورود كلمه عبور شما در هر صفحه يا آدرس ديگري به غير از آدرس اصلي سايت به احتمال زياد به معني لو رفتن و هك وبلاگ شما خواهد بود .

يكي از شيوه هاي رايج براي فريب و هك كاربران و گرفتن كلمه عبور آنها طراحي بسيار شبيه به سايت هاي مهم مثل سرويس هاي ايميل يا وبلاگ است بنابراين با دقت به آدرس صفحه (در نوار آدرس مرورگر)و ورود كلمه عبور در سايت اصلي جلوي سوءاستفاده هاي احتمالي را بگيريد.

4- مراقب ايميل هاي خود باشيد

ايميل خصوصي كه هنگام ثبت نام وبلاگ از شما پرسيده مي شود براي ارسال كلمه عبور وبلاگ در زماني كه آن را فراموش كرده باشيد استفاده مي شود و در وبلاگ نيز نمايش داده نمي شود پس آن را صحيح و با دقت وارد كنيد و همچنين توصيه مي كنيم كه از اين ايميل در مسنجرها استفاده نكنيد زيرا احتمال هك شدن آي دي و ايميل هايي كه در مسنجرها استفاده مي شود بيشتر است و بسياري از مشكلات امنيتي وبلاگ ها نيز به همين دليل است.

5- موارد امنيتي را هنگام استفاده از كامپيوتر در نظر بگيريد

از دانلود برنامه ها و فايل هاي غير مطمئن و بخصوص فايل هاي اجرائي از سايت هاي غير معتبر پرهيز كنيد و از كامپيوتر خود با نصب آخرين نسخه هاي نرم افزارهاي آنتي ويروس و همچنين بروز رساني به موقع آن محافظت نماييد.

توجه داشته باشيد كه برنامه هاي كوچكي وجود دارند كه در صورت دانلود و اجرا توسط كاربر اطلاعات مختلف موجود در كامپيوتر و از جمله كلمات عبور مختلف وي را در اختيار هكرها قرار مي دهد،بنابراين از دانلود فايل هاي اجرائي به هر عنوان از سايت ها يا وبلاگ هاي غير معتبر خودداري كنيد.

و نكته پاياني اينكه در صورتي كه در كافي نت،دانشگاه و يا ديگر مراكز عمومي از سايت استفاده مي كنيد مطمئن شويد كه كامپيوتر فوق از نظر تروجان،كي لاگر يا برنامه هاي جاسوسي پاك است و ترجيحا در اين شرايط كلمه عبور خود را بصورت مرتب تغيير دهيد.

گردآوري توسط كارشناس اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار