کد خبر: 823592
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
مراجع و علماي قم در ديدار مسئولان سازمان بسيج مستضعفين تأکید کردند
در آستانه پنجم آذر، سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن ديدار با حضرات آيات مكارم شيرازي، سبحانی، نوري‌همداني، علوی گرگانی و محمد يزدي گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان را ارائه كرد.
در آستانه پنجم آذر، سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن ديدار با حضرات آيات مكارم شيرازي، سبحانی، نوري‌همداني، علوی گرگانی و محمد يزدي گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان را ارائه كرد. مراجع عظام‌تقلید و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اين ديدارها از تلاش‌هاي سازمان بسيج در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و اقتصاد مقاومتي، تقدیر کردند و خواستار به‌کارگیری ظرفیت بسیج در حل مشکلات کشور از سوی دولت شدند.

به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار سردار نقدي با تقدير از فعاليت‌هاي بسيج و با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: احساس كردم كه بسيج جهشي پيدا كرده و به سوي آفاق بلند پرواز مي‌كند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه بسيج محدود به قشر خاصي نيست، اظهار داشت: بسيج همه را در بر مي‌گيرد، اين انگيزه و نيروي جواني و عدم محدوديت سبب پيشرفت در كارها مي‌شود، بنابراين معلوم مي‌شود كه بسيج نظامي تنها نيست بلكه بسيج اقتصادي، فرهنگي و زمينه‌هاي ديگر هم هست كه سبب افتخار بسيج و شكست دشمنان است. وي ادامه داد: دشمن اگر اين كارهاي بسيجي را ببيند مي‌داند كه تحريم‌ها و برنامه هايي كه انجام مي‌دهد و در پيش مي‌گيرد با وجود بسيج به جايي نمي‌رسد.

آيت‌الله مكارم شيرازي با بيان اينكه در صحنه‌هاي گوناگون بسيج بايد تلاش‌ها و توطئه‌هاي دشمن را خنثي كند، ابراز داشت: بسيج واقعاً مسئله‌اي پرارزش شده است، نبايد متوقف شد بلكه بايد پيش رفت و فضاهاي جديد را در جامعه تسخير كرد. وي عنوان كرد: رابطه بسيج با حوزه دائماً بايد تقويت شود چون بسيج قبل از اينكه نظامي و اقتصادي باشد تشكلي فرهنگي دارد از اين رو جنبه‌هاي فرهنگي بايد تقويت شود.
 
ايجاد 230 هزار شغل از سوي بسيج
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به تعامل بسيج با حوزه گفت: در دو سال گذشته 230 هزار شغل بدون يك ريال تحميل بودجه به دولت از سوي بسيج ايجاد شده است.
سردار نقدي با تأكيد بر لزوم توجه دستگاه‌ها به فرمان اقتصاد مقاومتي ابراز داشت: ابتدا كه فرمان صادر شد شروع به مشورت كرديم كه چه كارهايي مي‌توان انجام داد و بعد از يك سال به راهكارها رسيديم. وي عنوان كرد: الان مد شده كه هركاري انجام مي‌دهند مي‌گويند در راستاي اقتصاد مقاومتي است، در دولت قبل راهكارها را ارائه كرديم اما توفيق نداشتند كه آنها را عملي كنند، راهكارها به اين دولت هم ارائه شد اما گرفتار ديوان سالاري خود هستند اما ما كار را آغاز كرديم.
  
همه چيز در كشور گران شده است
آيت‌الله نوري همداني نيز در ديدار سردار نقدي به خدمات بسيج اشاره كرد و اظهار داشت: خدمات بسيج بسيار وسيع بوده و اخلاص و صفا و دلسوزي  و انقلابي‌گري بسيج ارزشمند و بزرگ است.
وي افزود: متأسفانه در رسانه‌ها شاهد اين هستيم كه گويا در كشور دو جريان حاكم است، حال آنكه در كشور بايد فقط يك مسير و يك جهت باشد كه آن هم ميل به ولايت فقيه مشروعيت دارد.
آيت‌الله نوري همداني همچنين به ضرورت قدرت نظامي و جهادي و سرآمدي در تجهيزات و امكانات دفاعي اشاره كرد و افزود: راه‌هاي نفوذ دشمن را بايد به طور دقيق بشناسيم تا اسلام همواه عزيز و عظيم بماند. اين مرجع تقليد به مشكلات اقتصادي در كشور اشاره و تأكيد كرد: متأسفانه در كشور همه چيز گران‌تر شده و مردم مي‌خواهند بيكاري رفع شود؛ كسي نيز اشراف و نظارت بر اين گراني‌ها ندارد. وي مشارکت بسيج را در رفع مشكلات اقتصادي و اجتماعي كشور ضروري دانست و خاطرنشان كرد: الحمدلله بسيج موفق است و ضرورت حضور بيشتر بسيج در كشور احساس مي‌شود تا شاهد حل شدن بيش از پيش مشكلات مردم باشيم.
  
برخي ضعف مديريتي خود را گردن تحريم‌ها  مي‌اندازند
آيت‌الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم در ديدار رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن تقدير از گزارش سردار نقدي بيان كرد: گزارش جالب و جامعي بود و خدمات بسيج خيلي خوب بيان شد. وي موفقيت اين اقدامات را فعاليت‌هاي عملي بسيج دانست و بيان كرد: اميدواريم با همين روش عملي افكار برخي از مسئولان كه چندان موافق نيستند تغيير كرده و همراه با بسيجيان خدمات بيشتري را به مردم ارائه دهند. وي با اشاره به انقلاب اسلامي و واژگوني طاغوت به همت امام و مردم اظهار داشت: پس از امام نيز مقام معظم رهبري واقعاً امام گونه و انقلابي عمل كردند كه همين امر موجب شده است نظام اسلامي در دنيا جاي خود را باز كرده و آينده روشني داشته باشد. وي با اشاره به تلاش دشمنان در برابر نظام اسلامي تأكيد كرد: متأسفانه دشمن همواره از راه‌هاي مختلف نفوذ كرده و از افراد خارجي و داخلي براي مانع تراشي استفاده مي‌كنند و با اينكه هميشه سد راه بوده‌اند، ليكن نتوانسته‌اند پيشرفت را متوقف كنند. آيت‌الله يزدي ادامه داد: متأسفانه در دولت‌هاي گذشته و فعلي شاهد تفكراتي غربي هستيم كه ريشه در عمق ذهن برخي مسئولان و كارگزاران دارد كه حتي اگر دستشان برسد ذهن جوانان ما را غيراسلامي بار مي‌آورند. وي خدمات بسيج را روشن و چشمگير دانست و افزود: جهاني شدن به معني مخالفت صريح با تأكيدات امام و رهبري در توجه به اقتصاد مقاومتي است.

عضو فقهاي شوراي نگهبان جهاني شدن را توجه بيشتر به واردات و غفلت از ظرفيت‌هاي مردمي دانست و ادامه داد: متأسفانه امروز به دليل واردات انبوه وسايل آرايشي و برخي واردات غيرضروري، شاهد تغيير سبك زندگي هستيم كه ناشي از همين تفكرات جهاني شدن كه در اصل همان تفكر رابطه با امريكاست، مي‌باشيم. وي در همين باره تأكيد كرد: بسيج بايد عملاً به دهن‌كج‌انديشان بزند يعني به طور عيني و عملي با كارهاي اقتصاد مقاومتي‌اش و فعاليت‌هاي فرهنگي با آنها مقابله كند. رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين ادامه داد: متأسفانه برخي هنوز تحريم تحريم مي‌كنند و به جاي توجه به ضعف مديريتي‌ آن، گناه را به گردن تحريم‌ها مي‌اندازند چراكه دنبال اداره راحت و فعاليت‌هاي روزمره خود هستند. وي در همين خصوص ادامه داد: هنوز يك سال به انتخابات مانده، عده‌اي دنبال انتخابات هستند، در حالي كه بايد بدانند مهم‌ترين فعاليت خدمت به مردم است. استاد حوزه علميه قم با اشاره به اتكاي برخي مسئولان به سياست خارجي تأكيد كرد: ارتباط با دنيا خيلي خوب است، آنچه بد است، نوكري بيگانه است. برويد با دنيا ارتباط بگيريد، به شرطي كه بازار دنيا را در جهت كالاي ايراني تسخير كنيد. وي خطاب به دولتمردان تذكر داد: دولت يك نعمت و امانت الهي در دستان شماست كه بايد برويد محاسبه كنيد، اگر اشتباهي داريد اصلاح كنند. آيت‌الله يزدي توجه به سپاه و بسيج را از توصيه‌هاي هميشگي امام و رهبري خواند و افزود: اگر بسيج نبود امروز كشور حالت ديگري داشت چراكه بسيج و سپاه از دل مردم برخاسته و براي مردم كار مي‌كنند و هر جايي كه وارد شده‌اند موفق عمل كرده‌اند.
  
بسيجيان در حفظ و تقويت اعتقادات ديني جوانان بكوشند
آيت‌الله جعفر سبحاني در ديدار سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، ضمن ابراز خرسندي از تلاش‌هاي بي‌وقفه بسيج بيان كرد: آنچه امروز شنيدم اطلاعات جديدي در خصوص مجاهدت‌هاي بسيجيان بود كه بسيار مرا خرسند و خشنود كرد. وي ضمن تقدير از حضور بسيج در عرصه توليد و كمك به نظام و مردم در عرصه اقتصادي بيان كرد: يقيناً ملتي كه بتواند روزي‌اش را خودش دربياورد استقلال پيدا كرده و از اتكا به بيگانه بي‌نياز خواهد شد.

اين مرجع تقليد شيعيان با ضروري دانستن علم و تجربه براي امر كشاورزي اظهار كرد: الحمدلله بسيج هم در علم و هم در تجربه موفق عمل كرده است كه بنده از تلاش‌هاي بسيج بسيار سپاسگزارم. وي ضمن تأكيد بر تقويت بعد اعتقادي بسيجيان يادآور شد: انتظار داريم تا بسيجيان در برابر شبهات القايي كه دشمنان در فضاي مجازي براي انحراف جوانان ايجاد كرده‌اند ورود كرده و با ارتباط و تماسي كه با طبقات مختلف جامعه دارند در حفظ و تقويت اعتقادات ديني جوانان كشورمان بكوشند.

آيت‌الله سبحاني ضمن هشدار به مسئولان مبني بر توجه به فضاي مجازي تأكيد كرد: مديران و مسئولان، به ويژه در وزارت ارتباطات وظيفه دارند در حفظ جوانان و عدم تخريب ارزش‌ها در ميان فرزندانمان نقش و وظيفه خود را به خوبي ايفا نمایند و لازم است در اين حوزه برنامه‌ريزي كنند. وي در پايان با اشاره به نقش ارزشمند بسيج در عرصه‌هاي گوناگون نظام اسلامي بيان كرد: بسيج الحمدلله هم در فضاي دفاع مقدس و هم پس از آن نقش مؤثري داشته كه امروز نيز در حوزه اقتصاد و فرهنگ فعاليت‌هاي ارزشمندي را انجام داده است كه لازم است مسئولان قدر نعمت بسيج را بدانند.
  
دولت از ظرفيت بسيج براي پيشرفت كشور استفاده كند
همچنين آيت‌الله سيدمحمد علي علوي گرگاني در ديدار سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين، ضمن تقدير و تشكر از گزارش عملكرد بسيج عنوان كرد: بسيج مايه افتخار است و گزارش عملكرد بسيج مبشراتي است كه موجب خشنودي ما شد و به لطف الهي كشور به بركت بسيجيان زنده است و اين بسيجيان هستند كه كشور را حفظ كرده‌اند. وي در همين خصوص افزود: فعاليت‌هاي بسيج خيلي قابل تقدير است و بايد شكر الهي را كرد كه در اين تشكل، اين‌گونه جوانان مخلصي حضور دارند. آيت‌الله علوي گرگاني با اشاره به فعاليت‌هاي تربيتي بسيج اظهار كرد: از بركت وجود سردار نقدي، تربيت يافتگان ارزشمندي در شجره طيبه بسيج داريم و نياز است اين حركت تربيتي بيش از پيش تقويت شود. اين مرجع تقليد شيعيان با قرائت حديثي از امام رضا(ع) مبني بر ويژگي‌هاي مؤمنين، تأكيد كرد: بسيجيان همواره در سختي و راحتي جنگ و در صحنه‌هاي گوناگون انقلاب گوش به فرمان ولايت، آماده اجراي دستورات رهبري هستند. آيت‌الله علوي گرگاني خطاب به دولت تأكيد كرد: دولت بايد با ديدن رشد بسيج، از بسيجيان براي پيشرفت كشور استفاده كند و انتظار داريم مسئولان در توجه به بسيج كوتاهي نكنند و براي رفع نيازهاي بسيجيان و كمك به فعاليت‌هاي بسيج از هيچ كوششي فروگذار نكنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خجسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
0
1
با سلام ، نظر آیات عظام همانی است که من قبلا نیز خدمتتان عرض کرده بودم و آن استفاده از نیروهای مردمی برای بازرسیِ تمام کانتینرهای ورودی به گمرکاتِ کشور است تا جلوی 17 میلیارد دلار کالای قاچاق از طریق گمرک گرفته شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
1
از زمان پهلوی تا بحال استکبار بوسیله جاسوسان خود در ایران با وضع قوانینی بطور کلی جلوی کار وفعالیت مردم را گرفته اند و فقط افرادی خاص که مورد تائید جاسوسان هستند انحصار فعالیت ها را در دست دارند . مثلا چرا باید برای برخی از مشاغل فاصله رعایت شود ؟ این قانون یعنی حذف رقابت ودادن امتیاز و انحصار به یک فرد . برای کار در مناطق محروم چرا باید اجبار باشد ؟ دولت باید با دادن امتیاز های خاص مردم را مشتاق به فعالیت در مناطق محروم کند . چرا باید برای گرفتن یک مجوز چند وزارتخانه را باید مردم طی کنند ؟ نمی شود از هر دستگاهی که تقاضا برای مجوز می شود هر ارتباطی که لازم است انجام دهد ؟ نمی شود برای دادن هر مجوزی مدت تعیین شود؟ و00000
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار