کد خبر: 822633
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
دبیر شورای سیاستگذاری ستاد سلامت شهرداری اصفهان :
مسعود مهدویان فر در آستانه فرارسیدن هفته دیابت با اشاره به برنامه های پیش رو در این هفته خاطر نشان کرد : ارائه آموزش های مورد نیاز شهروندهای در حوزه سلامت راهکار اصلی شهرداری اصفهان در حوزه پیشگیری از ابتلا شهروندان به دیابت خواهد بود .

14 نوامبر هر سال مصادف با 24 آبان ماه سال جاری تحت عنوان روز جهانی دیابت نام گذاری شده است و به پیشنهاد کارشناسان و متولیان دیابت ایران به جای یک روز ، هفته ای با عنوان هفته دیابت در نظر گرفته شده است تا به صورت ویژه در رابطه با موضوع دیابت اطلاع رسانی شود.

در سالهای اخیر تمرکز سازمان بهداشت جهانی بر خلاف سده های قبلی بر روی بیماریهای غیر مسری از جمله دیابت بوده که در کشور مانیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. طبق آمارهایی که اخیرا اعلام شده است 500 هزار بیمار دیابتی در استان اصفهان وجود داشته و آمارها رو به افزایش است.

دبیر شورای سیاست گذاری ستاد سلامت شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیماریهای قلبی و عروقی ، سرطان ها و دیابت به ترتیب رتبه های اول تا سوم فراوانی در مرگ و میر ناشی از بیماریها در شهر اصفهان را دارند گفت : پیش بینی می شود در سالهای پیش رو بیماری دیابت به جایگاه دوم صعود کند.

مسعود مهدویان فر ادامه داد : سلامت شهروندان همواره از موضوعات مهم و محوری در شهرداری اصفهان بوده و ستاد سلامت با هدف ارتقاء آگاهی و فرهنگ سازی در حوزه سلامت از سال 92 ایجاد شده است.

وی افزود : تغذیه سالم با رویکرد پیشگیری از دیابت و پیشگیری از مصرف دخانیات سیاست های کلی ستاد سلامت شهرداری اصفهان در سال جاری بوده و بر طبق این دو سیاست کلی اقدامات چشم گیری در سطح شهر انجام شده است .

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد : در موضوع تغذیه سالم تمرکز اصلی بر روی بایدها و نبایدهای تغذیه ای بوده و تلاشها به گونه ای بوده که با ارائه آموزشهای مورد نیاز سطح سواد تغذیه ای شهروندان ارتقاء یابد. هم چنین در رابطه با سیاست پیشگیری از مصرف دخانیات ، تمرکز بر روی پیشگیری از مصرف سیگار و قلیان بوده به طوری که در ماههای اخیر شاهد اطلاع رسانی و تبلیغات شهری گسترده ای در رابطه با این موضوع بوده ایم.

دبیر شورای سیاست گذاری ستاد سلامت شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه گروه مخاطب در رابطه با مبتلایان به بیماری دیابت وجود دارد اظهار داشت : گروه نخست کسانی هستند که به این بیماری مبتلا شده اند ( شهروندان دیابتیک ) و تلاشها به گونه ای بوده که شرایط بهتری برای این دسته از مخاطبان فراهم شود.

گروه دوم شهروندانی هستند که در آستانه ابتلا قرار داشته و قند خونشان بین 100 تا 120 است . این گروه نیز باید با افزایش معلومات و رعایت استانداردهای اعلام شده از ابتلا شدن به بیمایپیشگیری کنند و یا زمان ابتلا را به تعویق بیندازند. و گروه سوم شهروندان سالمی هستند که تلاشها در جهت ارائه آموزش هایی جهت پیشگیری از ابتلا برای ایشان وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

مهدویان فر در ادامه به موضوع خانه های سلامت در سطح شهر اشاره کرده و افزود : کلیه آموزش ها در حوزه سلامت بواسطه خانه های سلامت در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان انجام شده و معاونت فرهنگی های مناطق بر فعالیت آنها نظارت خواهند داشت.

دبیر شورای سیاست گذاری ستاد سلامت شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های پیش رو در هفته دیابت خاطرنشان کرد : به مناسبت هفته دیابت تمرکز اصلی بر روی نشست های تخصصی با موضوع پیشگیری از ابتلا به دیابت بوده و تبلیغات شهری گسترده ای در ایستگاههای اتوبوس و پل های عابر پیاده در این رابطه انجام شده است.

مهدویان فردر پایان اظهار امیدواری کرد با پیگیری برنا مه ریزی های انجام شده و افزایش معلومات شهروندان در حوزه سلامت در آینده شاهد جامعه ای با شهروندانی سالمتر و پرنشاط تر خواهیم بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار