کد خبر: 821803
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توسعه بخش کشاورزی می‌تواند سه مشکل بیکاری، پایین بودن درآمد سرانه و مهاجرت روستائیان به شهرها را مرتفع کند.

به گزارش جوان از کردستان، کریم ذوالفقاری در دومین جشنواره استانی زنبور عسل در مریوان اظهار داشت: اکنون استان کردستان با سه مشکل اصلی پایین بودن درآمد سرانه مردم که نصف درآمد کشوری است یعنی چهار میلیون و 200 هزار تومان در سال، از سوی دیگر بیکاری 30 درصد افراد دارای توان کاری و مهاجرت از روستاها به شهرها روبرو است.

وی با عنوان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها تهدیدی بزرگ برای بخش کشاورزی محسوب می‌شود، افزود: بخش کشاورزی زمینه مناسبی برای حل این مشکلات است و کشاورزی فقط زراعت نیست، بخش‌های متنوع آن گویای قابلیت بالای آن است.

ذوالفقاری گفت: با توجه به اینکه 90 درصد زراعت استان کردستان دیم است در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم از جمله زنبورداری که در استان می‌تواند تعداد زیادی از جوانان جویای کار را به خود مشغول کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: ما در تمام استان امکان زنبورداری را داریم و باید روی همه مسائل عسل کار شود تا به برند تبدیل شود.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه کیفیت عسل کردستان بی‌نظیر است گفت: نام کردستان در بحث عسل یک نام معتبر در کشور است و باید برای حل خیلی از مشکلات، سرمایه‌گذار برای صنایع تبدیلی جذب کنیم تا کشاورزی ما اقتصادی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار