کد خبر: 821250
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
گفت‌وگوی «جوان» با سيامند رحمان، قهرمان پارالمپيك لندن و ريو
قسمتم اين بود كه قوي‌ترين مرد جهان شوم! / كارنامه ورزشي او پر است از مدال‌هاي طلا و ركوردشكني‌هاي جهاني و بسيار بعيد است به اين زودي‌ها ورزشكاري در دنيا پيدا شود و بتواند ركوردهاي او را جابه‌جا كند
شيوا نوروزي
كارنامه ورزشي او پر است از مدالهاي طلا و ركوردشكنيهاي جهاني و بسيار بعيد است به اين زوديها ورزشكاري در دنيا پيدا شود و بتواند ركوردهاي او را جابهجا كند. سيامند رحمان همان وزنهبردار پارالمپيك كشورمان است كه سالهاست همه دنيا او را ميشناسند. وقتي سيامند هشت سال پيش براي اولين بار استعدادش كشف شد و به اردوي تيم ملي وزنهبرداري جانبازان و معلولان دعوت شد هيچ كس تصور نميكرد پسري از ديار آذربايجانغربي و از شهر اشنويه روزي لقب قويترين مرد جهان را به خود اختصاص دهد. قهرمان وزنهبرداري پارالمپيك لندن و ريو در روزهاي آغازين كه اين رشته را انتخاب كرده بود بزرگ ترين هدفش دعوت شدن به تيم ملي بود. اما زودتر از آنچه تصورش را ميكرد به استعداد نهفتهاش پي برد. خوشبختانه مربيان تيم وزنهبرداري جانبازان و معلولين نيز به پتانسيل بالاي او ايمان داشتند و زمينه را براي رشد و ترقي هرچه بيشتر اين ورزشكار فراهم كردند. با سه مدال طلا و يك نقره جهان و يك طلاي بازيهاي آسيايي پا به پارالمپيك 2012 گذاشت و در اولين حضورش در اين آوردگاه با مهار وزنه 280 كيلوگرمي ركورد جهان را به نام خودش ثبت كرد و مدال طلا را از لندن براي مردم ايران سوغاتي آورد. سيامند در لندن به مردم قول داد در ريو وزنه 300 كيلويي را بالاي سر ببرد. مليپوش تيم وزنهبرداري جانبازان و معلولان در اين مدت دو طلاي جهاني و آسيايي ديگر را نيز به گردن آويخت تا آمادهتر از هميشه دومين حضورش در پارالمپيك را تجربه كند. رحمان در ريو كاري كرد كارستان، او وزنه 310 كيلوگرمي را مثل آب خوردن بالاي سر برد تا هم ركورد خودش را شكسته باشد و هم يك طلاي ديگر براي كاروان ورزشي ايران به دست آورد. حالا سيامند رحمان با اين همه افتخار و ركوردشكني قويترين مرد جهان است و انگيزهاش براي درخششهاي بيشتر و بيشتر دوچندان شده است.

از افتخارآفريني دوباره خود در پارالمپيك ريو بگوييد و اينكه چه انگيزهاي موجب درخشش مجدد شما شد؟

بيش از يك سال و نيم در اردوهاي تمريني به سر ميبرديم و در اين مدت تمرينات پرفشار زيادي را پشت سر گذاشتيم. به لطف خدا و دعاي خير مردم توانستم مدال طلا را براي كشورم به ارمغان بياورم. خوشحالم از اينكه ضمن كسب عنوان قهرماني ركورد جهان را نيز دوباره شكستم.

جو حاكم بر بازيهاي پارالمپيك 2016 به نوعي به نفع شما بود و همه بليتهاي مسابقه شما به فروش رفته بود. در ايران هم خيليها انتظار ركوردشكني دوباره را از شما داشتند. چطور اين فشار زياد را تا رسيدن به هدف نهاييتان تحمل كرديد؟

به خاطر اختلاف زماني ايران و برزيل، دو هفته در ريو تمرين داشتم تا قبل از مسابقات به آمادگي بالا برسم. موضوع به خاطر ركوردشكني و كسب مدال طلا نيز حساس شده بود. اول از همه به فكر كسب مدال طلا بودم چراكه رسيدن به اين مدال برايمان واقعاً اهميت زيادي داشت. هدفم نيز همين بود كه پس از قطعي كردن مدال طلاي پارالمپيك براي شكستن ركورد جهان تلاش كنم. ركورد 300 كيلوگرم را از قبل قولش را به مردم داده بودم. با اين حال رسيدن به اين هدف نيز سختيهاي خاص خودش را داشت. به هر حال تمام سعيام را كردم تا به اين هدف برسم و دل هموطنانم را شاد كنم. برايم مهم بود كه به قولي كه به مردم داده بودم وفا كنم. خدا را شاكرم كه در اين راه كمك كرد تا بهترين نتيجه را بگيرم.

اختلاف وزنهاي كه شما زديد (310 كيلوگرم) با وزنهاي كه حريف مصري نفر دوم پارالمپيك زد 75 كيلوگرم بود. فكر ميكنيد روزي برسد كه يك وزنهبردار ديگر قادر به شكستن ركورد شما باشد؟

نميتوانم بگويم اين ركورد تا ابد باقي ميماند، قطعاً روزي خواهد رسيد كه ركورد من نيز شكسته شود. قطعاً سيامندهاي ديگري نيز هستند كه بتوانند بهتر از من نتيجه بگيرند و ركوردهاي بهتري بزنند. باعث افتخار من است كه به عنوان جوان ايراني توانستم اين ركورد را به نام ايران به ثبت برسانم. اميدوارم اگر قرار باشد روزي اين ركورد بشكند باز هم يك ايراني و يك هموطن به اين افتخار برسد.

قويترين مرد جهان بودن چه حسي دارد؟

خوشحالم از اينكه اين لقب و اين عنوان به من رسيده است. براي رسيدن به اين جايگاه سختيهاي زيادي را تحمل كردهام. باز هم ميگويم از اينكه به عنوان جوان ايراني مدال پارالمپيك را به گردن آويختهام و ركوردشكني كردهام به خودم ميبالم. شاد كردن دل هموطنانم برايم يك دنيا ارزش دارد، مردمي كه برايم دعا كردهاند و هيچ وقت حمايتشان را از من دريغ نكردهاند. همين حمايتها انگيزهام را براي درخشش چندين برابر كرد. قبل از اينكه من وزنه بزنم بحث ركوردشكني من در بسياري از محافل خبري و ورزشي مطرح بود. خدا را شاكرم كه شرمنده مردم نشدم و توانستم به قولم عمل كنم. تمريناتمان واقعاً طاقتفرسا بود اما وقتي خوشحالي اطرافيان، همتيميها و مردم را ميديدم واقعاً خستگي از تنم بيرون ميرفت. از همه مهمتر اينكه پس از قهرماني من در ريو و شكستن ركورد جهان ساير ورزشكاران كاروان شور و نشاط خاصي در چهرهشان بود كه واقعاً خوشحالم ميكرد. از وقتي پا به سالن مسابقه گذاشتم فقط به اين مسئله فكر ميكردم كه بايد ركورد جهان را جابهجا كنم و در نهايت نيز به هدفم رسيدم. البته نبايد زحماتي كه خانوادهام براي من كشيدند را نيز فراموش كنم. خاطرات ريو به قدري شيرين است كه از يادآوري آنها لذت ميبرم.

چطور شد كه وزنهبرداري را به عنوان ورزش حرفهاي انتخاب كرديد؟ علاقه خودتان بود يا تشويق اطرافيان؟

قبل از اينكه اين رشته را انتخاب كنم بدنسازي كار ميكردم. پس از آن بود كه به وزنهبرداري علاقهمند شدم و در سال 86 با حضور در يك مسابقه ركوردگيري به تيم ملي راه يافتم. تمرينات خوب و حرفهاي را در اين سالها داشتم. مربيان زيادي براي موفقيت من زحمت كشيدند و هرگز مدعي نيستم كه به تنهايي به اين افتخارات رسيدم. آن زمان كه من كارم را شروع كردم دكتر رواسي رئيس انجمن وزنهبرداري جانبازان و معلولين بود. او بهتر از هر كسي ميدانست كه من پتانسيل حضور در اين رشته را دارم اما از آنجا كه براي اولين بار به تيم ملي دعوت شده بودم تكنيك لازم را نداشتم. خوشبختانه با ورودم به تيم ملي ركوردهايم خيلي سريع ارتقا پيدا ميكرد و اين موضوع سبب شد تا جايگاه خوبي در تيم ملي داشته باشم. از طرفي حمايتهاي هميشگي آقاي خسرويوفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين نقش بسزايي در پيشرفت من داشت. انصافا بايد تشكر ويژهاي از ايشان داشته باشم چراكه آقاي خسرويوفا اجازه نداد در شهرستان نيز من به خاطر كمبود امكانات بدون تمرين بمانم. در راه رسيدن به افتخاراتي كه تاكنون كسب كردهام خيليها نقش داشتند، حتي آنهايي كه در تمرينات وزنهها را برايم جابهجا ميكردند.

تمرينات طاقتفرسا و دوري طولاني مدت از خانواده را چگونه تحمل ميكنيد؟

اين مسائل جزئي از زندگي ماست. ما در تمرينات روزانه حداقل 18 تن وزنه ميزنيم. رشته ما از جمله رشتههايي است كه تمرينات سخت و سنگيني دارد. از طرفي مليپوشان وزنهبرداري اگر چند روز تمرين نكنند آمادگي لازم را از دست ميدهند به همين دليل تمرينات ما بايد روزانه باشد. البته اين مسئله درصد آسيبديدگيها را افزايش ميدهد و بايد با دقت و تمركز بالا تمرين كنيم. ممكن است يك آسيبديدگي كوچك ورزشكار وزنهبرداري را با مشكلات زيادي روبهرو كند و حتي نتواني وزنههاي سبك را نيز بالاي سر ببري. در اين سالها مشقتهاي زيادي را تحمل كرديم و در راه رسيدن به اهدافمان نيز بسياري از جمله خانواده، مربيان و مسئولان حمايتهاي بيدريغي از من و ساير مليپوشان داشتهاند. از همه آنها تشكر ميكنم. وقتي مردم من را هر جايي ميديدند در مورد مسابقات و تمريناتم سؤال ميكردند مسئوليت من را در پارالمپيك ريو سنگينتر كرده بود. خوشحالم از اينكه پاسخ محبتهاي مردم را دادم. در ريو تنها استرسي كه داشتم اين بود كه نميخواستم شرمنده مردم كشورم شوم. ميدانستم كه خيليها رقابتهاي وزنهبرداري پارالمپيك را پيگري ميكنند. دوست نداشتم شرمنده مردم و به ويژه پدر و مادرم شوم. از زحمات خانوادهام هرچه بگويم كم گفتهام.

روزهاي اولي كه وزنهبرداري را انتخاب كرده بوديد و به اين رشته رو آورديد فكر ميكرديد روزي قويترين مرد جهان لقب بگيريد؟

اصلاً به چنين افتخاراتي فكر هم نميكردم (با خنده). وقتي كاري را شروع ميكني اول از همه به موفقيتهاي كوچكتر ميانديشي. من هم آن زمان اين آرزو را داشتم كه به تيم ملي دعوت شوم. پس از اينكه به تيم ملي رسيدم نيز پله به پله به موفقيتهاي بزرگتر فكر كردم و آرزوهايم نيز بزرگتر شد. اگر تعريف از خود نباشد هميشه سعي كردهام كه بهتر از گذشته باشم و روز به روز بهتر شوم. به نظر من ورزشكاري كه مردمي باشد محبوب مردم ميشود. تمام تلاشم را كردهام كه مردمي باشم. روزگاري اصلاً فكرش را نميكردم كه حتي به تيم ملي دعوت شوم. خواست خدا و قسمتم اين بوده كه قويترين مرد جهان شوم.

سيامند رحمان تا چند سال ديگر در تيم ملي وزنهبرداري پارالمپيك حضور دارد و براي مردم ايران افتخارآفريني ميكند؟

از حالا نميتوان پيشبيني كرد و آينده و سرنوشت ما دست خداست. اما خودم تمام تلاشم را به كار ميگيرم تا روزي كه بتوانم در خدمت كشورم باشم و پرچم ايران را به اهتزاز دربياورم. سربلندي كشورم و مردم براي من يك دنيا ارزش دارد. اميدوارم تا روزي كه قدرتش را دارم در خدمت تيم ملي باشم. دلم ميخواهد در اوج خداحافظي كنم. تا جايي كه بتوانم براي تيم ملي زحمت ميكشم.

برنامهتان براي آينده چيست؟ فعلاً كه تمرينات تيم ملي تعطيل است اما بازيهاي پاراآسيايي را در پيش داريم.

فعلاً كه تمرين نداريم. هنوز معلوم نيست و خود فدراسيون جانبازان و معلولين برنامهها را مشخص ميكند. مسابقات جهاني وزنهبرداري و پاراآسيايي را در پيش داريم. هنوز تصميمي براي شكستن ركورد نگرفتهام. بعد از پارالمپيك لندن قول شكستن ركورد جهان را داده بودم و در ريو نيز به قولم عمل كردم اما براي پاراآسيايي 2018 ديگر قول نميدهم (با خنده).

شما به عنوان يكي از شناختهشدهترين چهرههاي پارالمپيك ايران و جهان محسوب ميشويد. آيا مسئولان نيز به اين اندازه به شما و رشته وزنهبرداري اهميت ميدهند؟

جا دارد تشكر ويژهاي از استاندار محترم آذربايجان غربي آقاي سعادت و مديركل ورزش و جوانان استان دكتر چمنگلي داشته باشم چراكه واقعاً ورزش را دوست دارند و به ورزشكاران توجه ويژهاي دارند. همچنين مسئولان كميته پارالمپيك و فدراسيون جانبازان و معلولين نيز هر كاري از دستشان بربيايد انجام ميدهند. اميدوارم مسئولان به طور كلي به ورزش ايران بهاي بيشتري بدهند.

معمولاً ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي از بيتوجهي مسئولان گلايه دارند و از اينكه چند روز قبل از مسابقات همه ياد آنها ميافتند اما بعد از پايان مسابقات ديگر كسي سراغشان را نميگيرد ناراضي هستند. نظر شما در اينباره چيست؟

اميدوارم همه اين مسائل برطرف شود و بيش از پيش به ورزش بها داده شود به ويژه به ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي. انتظار داريم كه تيمهاي آمادهتري در ادوار بعدي به رقابتهاي بينالمللي اعزام شوند. همه ميدانند كه در عرصه ورزش ديگر بالاتر از المپيك و پارالمپيك در دنيا نداريم. وقتي اين دو رويداد مهم شروع ميشود ميبينيد كه مردم با چه علاقهاي پيگير نتايج ورزشكاران هموطن خود هستند. انتظار داريم با توجهات بيشتر مدالها و موفقيتهاي بيشتري نصيب ورزش كشور شود.

از پاداشهايي كه به شما وعده داده شده بود چه خبر؟

هنوز كه مراسم تجليل از مدالآوران المپيك و پارالمپيك ريو برگزار نشده است. خوشبختانه شرايط ورزشكاران در آذربايجانغربي خوب است چراكه مسئولان استان ما خوشبختانه اهميت زيادي براي ورزش قائل هستند. اميدوارم مسئولان در ساير نقاط كشور از همه ورزشكاران حمايت لازم را داشته باشند، البته اين حمايتها تنها نبايد زماني باشد كه ورزشكاران مدالآوري كردهاند. حمايتها بايد هميشگي باشد تا ورزشكاران نيز بتوانند انتظارات را برآورده كنند.

شما نيز جزو ورزشكاراني هستيد كه از تبعيض بين رشتههاي ورزشي گلايه دارند؟

نميدانم چه بگويم. فقط ميتوانم بگويم كه جا دارد توجه بيشتري به رشتههاي پارالمپيكي و المپيكي شود. تجربه ثابت كرده كه هر چقدر به ورزشكاران توجه شود به همان اندازه نيز بايد از آنها انتظار مدال و عنوان داشت، به همان اندازهاي كه به پارالمپيكيها و المپيكيها بها داده شود به همان اندازه نيز ميتوانيم منتظر كسب نتيجه باشيم. توجه هر چه بيشتر به فدراسيونها و برطرف كردن مشكلات مادي و معنوي ورزشكاران تأثير زيادي بر عملكرد آنها دارد. بدون شك مليپوشي كه بدون امكانات به مسابقات اعزام ميشود عملكردش در مصاف با حريفاني كه همه نوع امكاناتي داشتهاند قابل قياس نيست. مطمئناً هرچه رسيدگيها به ورزشكاران بيشتر باشد قطعاً نتيجه نيز بهتر خواهد شد. اميدوارم اين خواسته ورزشكاران ايراني برآورده شود.

حضور در ورزش جانبازان و معلولين در ايران چه مشقتهايي دارد؟ كمبود امكانات در شهرهاي مختلف يكي از دغدغههاي هميشگي ورزشكاران جانباز و معلول بوده است.

به جرأت ميتوانم بگويم كه فدراسيون جانبازان و معلولين از نظر برگزاري اردوها، تأمين امكانات و توجه به ورزشكاران در بين ساير فدراسيونها حرف اول را ميزند. اردوهايي كه براي ما برگزار ميشود و امكاناتي كه به اين رشته اختصاص يافته انصافاً جاي تقدير و تشكر دارد. البته از وضعيت ساير شهرها و استانها اطلاع دقيق نداريم. در هر صورت اداره ورزش همه استانها بايد نيازهاي ورزشكاران خود را شناسايي و در جهت رفع آنها قدم بردارند. به عنوان نمونه در استان آذربايجانغربي، رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين وزنه و هالتر در اختيار من گذاشتند تا زماني كه در شهر خودم هستم و اردوي تمريني ندارم مشكلي از بابت تمرينات نداشته باشم و از شرايط آرماني دور نشوم. بايد اعتراف كنم كه پيش از اينكه آقاي خسرويوفا اين امكانات را براي من فراهم كند شرايط خوبي از نظر تمريني نداشتم. اگر اين امكانات برايم مهيا نميشد قطعاً وقتي از اردوها برميگشتم نميتوانستم تمرين كنم و آمادگي بدنيام از دست ميرفت. در آن صورت وقتي هم برميگشتم به اردوهاي تيم ملي مجبور ميشدم دوباره از اول شروع كنم. خوشبختانه با تلاشهايي كه انجام شد اين دغدغه من برطرف شد و ديگر از اين بابت مشكلي نداشتم. بايد اذعان كنم از نظر تمريني و اردويي فدراسيون جانبازان و معلولين جاي هيچ گله و انتقادي باقي نگذاشته است. نه اينكه من يكي از ورزشكاران اين فدراسيون باشم و اينگونه تعريف كنم اما بايد واقعيت را گفت همانطور كه انتقادها را ميگوييم. انصافاً اردوهاي خوبي براي ما و براي آمادگيمان جهت اعزام به پارالمپيك ريو برگزار شد. قاعدتاً با اين امكانات و اردوهاي منظم نتيجه خوبي گرفتيم.

اخيراً از سوي كميته بينالمللي پارالمپيك (IPC) به عنوان ورزشكار برتر ماه اكتبر انتخاب شديد. چطور به اين عنوان دست يافتيد؟

در همه موفقيتها مردم كشورمان نقش مهمي دارند. اين بار نيز با اطلاعرساني كه انجام شد مردم در رأيگيري شركت كردند و اكثريت آرا به من رسيد. بايد از مردم تشكر ويژه داشته باشم كه با رأي آنها در بين شش ورزشكار حاضر در نظرسنجي به عنوان نفر اول شناخته شدم. دست تك تك ايرانيها را ميبوسم كه من را لايق رأي دادن دانستند. انشاءالله در مسابقات آتي باز هم بتوانم افتخارآفريني كرده و دلشان را شاد كنم.

نوع برخورد مردم در جامعه با شما چگونه است؟

عالي، از هر نظر كه فكرش را كنيد رفتار مردم بينظير است. مردم ايران چه در تهران، چه در آذربايجانغربي و به ويژه مردم اشنويه، وقتي از ريو برگشتم واقعاً سنگ تمام گذاشتند. همه اين موارد و اين حمايتها انگيزهام را افزايش ميدهد و براي من از همه چيز مهمتر است.

تاكنون مردم از شما كه قهرمان جهان و پارالمپيك هستيد خواستهاي داشتهاند؟

تا دلتان بخواهد، مردم خواستههاي زيادي را به گوش من رساندهاند. خودم دلم ميخواهد در حد توانم به مردم كمك كنم و تلاش كنم آنها به خواستهشان برسند. كاري از دستم بربيايد حتماً انجام ميدهم ولي بعضي افراد ديد ديگري نسبت به قهرمانان دارند. خيليها فكر ميكنند ما نيز مثل فوتباليستها پول ميگيريم. يك مورد حتي از من تقاضاي كمك چندصد ميليوني داشتند (با خنده) يا مواردي بوده كه فكر ميكردند من ميتوانم برايشان مسكن تهيه كنم. باور كنيد تا جايي كه بتوانم هر كمكي از دستم برآيد دريغ نميكنم. البته فقط مسائل مالي نيست و هر جا بتوانيم سعي ميكنيم گرهگشاي كار مردم باشيم ولي متأسفانه خيليها فكر ميكنند مدالآوران پارالمپيك درآمدهاي آنچناني دارند.

اوضاع مالي و معيشتي ورزشكاران پارالمپيكي و به ويژه وزنهبرداران چگونه است؟

تنها درآمدم از صندوق حمايت از ورزشكاران و قهرمانان ماهانه 900 هزار تومان حقوق ميگيرم و شغلي به غير از ورزش ندارم. البته صندوق حمايت متأسفانه قانون يكسانسازي را اجرا نميكند به همين دليل فرق زيادي بين حقوق ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي وجود دارد. تا جايي كه ميدانم قهرمان المپيك حقوقي 2 ميليون و پانصدهزار توماني دريافت ميكند اما قهرمان پارالمپيك 900 هزار تومان! اختلاف زياد است و من با اينكه دو مدال طلاي پارالمپيك را به نام ايران گرفتهام اما حقوقم به يك ميليون تومان نيز نميرسد.

در خصوص اين تبعيض و از بين بردن اين فاصله رايزني با مسئولان صورت گرفته است؟

چه بگوييم. واقعاً سخت است كه با دو طلاي پارالمپيك حقوق 900 هزار توماني بگيري و يك ورزشكار المپيكي با يك طلا نزديك به سه برابر حقوق بگيرد. اين فرق و تبعيض بزرگي است كه بين ورزشكاران كشورمان قائل ميشوند. در حالي كه پارالمپيكيها نيز سختيها و مشكلات زيادي را براي رسيدن اهدافشان تحمل ميكنند. آخرش هم تبعيضها آزاردهنده است.

بعد از بازيهاي پارالمپيك لندن به عضويت باشگاه پرسپوليس درآمديد. هنوز هم عضو پرسپوليس هستيد و در رقابتهاي باشگاهي شركت ميكنيد؟

نه ديگر در رقابتهاي باشگاهي حضور ندارم. متأسفانه باشگاه پرسپوليس نيز دستمزدم را پرداخت نكرد. من، بهداد سليمي و احسان حدادي با هم عضو پرسپوليس شديم اما بيشتر مبلغي كه قرار بود به من بدهند هنوز مانده و پرداخت نشده است. چندين بار پيگير قراردادم شدم اما به دليل تغيير مديريت در اين باشگاه هرگز به حق و حقوقم نرسيدم. چند بار نامه زدم و همچنان منتظرم ببينم خبري از دستمزدم ميشود يا نه. قرارداد من يك ساله بود.

پرسپوليسي هستيد؟

من طرفدار تيم ملي هستم. آن زمان كه به پرسپوليس رفتم ميگفتند چرا به اين باشگاه رفتي. تيم مليمان هم استقلالي دارد و هم پرسپوليسي (با خنده).

پيشنهاد خارجي هم داشتهايد؟

پيشنهاد داشتم. اما رشته ما ليگ ندارد و به خاطر شرايطي كه دارم نميتوانم به هر كشوري بروم و هر پيشنهادي را قبول كنم.

انتظار شما از وزير ورزش و جوانان كه به تازگي انتخاب شده و جانشين دكتر گودرزي شده است چيست؟

اميدوارم وزير ورزش بيش از پيش به ورزش ايران توجه داشته باشد و انشاءالله كه از ورزش جانبازان و معلولين نيز حمايت بيشتري كنند. نگاه ويژه به رشتههاي پارالمپيكي خواسته همه ماست. منتظر اتفاقات بهتر در ورزش كشور هستيم و براي وزير ورزش نيز آرزوي موفقيت دارم.

صحبت پاياني؟

در حال حاضر در رشته حقوق تحصيل ميكنم و جا دارد از زحمات دكتر جوانپور رئيس دانشگاه آزاد آذربايجانغربي، دكتر معروف رئيس دانشگاه آزاد واحد پيرانشهر و حسين محمدزادگان رئيس شوراي تخصصي ورزش دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجانغربي تشكر ويژهاي داشته باشم كه در اين مدت براي آنكه من به تحصيلم ادامه دهم از هيچ كمكي دريغ نكردهاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار