کد خبر: 820468
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
مدیر شیلات کردستان:
مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: دریاچه سد شهید کاظمی نقش مهمی در تامین پروتئین دارد و سالانه بیش از 2400 تن انواع ماهی از آن برداشت می‎شود.

به گزارش جوان از کردستان، رحمان میرزایی در مراسم آغاز به کار صید ماهی در شهرستان سقز، اظهار داشت: 291 نفر عضو تعاونی صیادن سقز هستند که از دریاچه سد شهید کاظمی انواع ماهی‌ها از جمله فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و کپور طلایی ماهی صید می‌کنند.

وی بیان کرد: ایجاد مزارع سردآبی نقش مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال، تثبیت شغل و تامین پروتئین دارد.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: دریاچه سد شهید کاظمی نقش مهمی در تامین پروتئین دارد و سالانه بیش از 2400 تن انواع ماهی از آن برداشت میشود.

فرماندار سقز نیز گفت: در سال جاری از محل اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای استان کردستان، دو میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای خرید بچه ماهی به منظور رهاسازی در این سد در نظر گرفته شد.

علی‌اکبر ورمقانی ادامه داد: سال گذشته هم مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای این امر اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی سقز نیز در این مراسم اظهار داشت: از استخرهای پرورش ماهی 250 تن ماهی سردآبی برداشت می‌شود.

محمد پیشداد با بیان اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان سقز برای پرورش ماهی سردآبی دارای ظرفیت مناسبی هستند، از مردم خواست تا در راستای ایجاد استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

اسماعیل احمدزاده، مدیرعامل تعاونی صیادان 904 شهرستان سقز نیز عنوان کرد: در سال جاری یک میلیون قطعه بچه ماهی از شهر پل دشت برای رهاسازی در این دریاچه توسط این تعاونی خریداری شد و گشت و کنترل از این دریاچه برعهده اعضای این تعاونی است.

رسول حاجی‌اسماعیلی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز هم اظهار داشت: در سال جاری 270 فقره جواز برای صید ماهی در این دریاچه صادر شده است و با افرادی که بدون مجوز اقدام به صید ماهی کنند، برخورد و به دادگاه معرفی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار