کد خبر: 820467
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
رئیس دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان:
رئیس دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان گفت: مطالعه کتاب سوبژکتیویته برای کسانی که از خود می‌پرسند که من کیستم و رسالتم در این دنیا چیست، لازم و ضروری است.

به گزارش جوان از کردستان، محسن پیشوایی‌علوی در نشست نقد کتاب سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه که با حضور انجمن علمی ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان در تالار دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست رسیدن به اندیشه، فکر و یافته‌های جدید علمی است.

وی با اشاره به موضوع کتاب سوبژکتیویته با دو عنوان ادبیات و فلسفه افزود: این دو واژه هیچ ارتباط و قرابت معنایی باهم ندارند چراکه حوزه فلسفه، اندیشه و حوزه ادبیات خیال است.

رئیس دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان تصریح کرد: در یونان باستان میان فلسفه در حوزه عقل و منطق با ابزار تفکر محض و ادبیات در حوزه تخیل و عاطفه و احساس ارتباط چندانی نبوده و فلاسفه آثار ادبی خود را از آثار فلسفی جدا و متناقض می‌دانستند.

پیشوایی‌علوی به فلسفه ایران قبل و بعد از اسلام اشاره کرد و افزود: با توجه به این مهم که عقل با تخیل در ظاهر سازگاری ندارد از قرن 18 به بعد توجه به این مهم و قراردادن این دو حوزه ادبیات و فلسفه از جمله گام‌های مهمی در قرین‌کردن این دو واژه نمایان شد.

وی گفت: با توجه به محتوا و معنی کتاب سوبژکتیویته یا من کیستم، سوالی است که بدون شک همه ما گاهی در مواقع بسیار و متفاوت، درزندگی روزمره به آن فکر کرده‌ایم اشاره کرد.

رئیس دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان مطالعه این کتاب را برای کسانی که از خود می‌پرسند که من کیستم و رسالتم در این دنیا چیست لازم و ضروری دانست.

پیشوایی‌علوی در پایان از بختیار سجادی و دیاکو ابراهیمی که رسالت ترجمه کتاب سوبژکتیویته را با درایت و حوصله داشتند قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدوارم محتوای نشست امروز و نقد این کتاب مفید واقع شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار