کد خبر: 817493
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مراسم تکریم، تجلیل و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با حضور معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان و فرهیختگان، تولیدکنندگان عرصه فرهنگ و هنر و اندیشه هستند نه دولتمردان و صاحب منصبان، گفت: همواره در طول تاریخ هنرمندانی هستند که مسیر جامعه را تعیین می کنند و دولت ها مسئولیت حمایت از این حوزه های فرهنگی را دارند.

وی با اشاره به اینکه در طول دوران فعالیتم، مبنای کار و حرکت خود را در مسیر مصوبات دولت و مجلس قرار دادم، افزود: اولین مسئله واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان و اهل فرهنگ بود و عمده برنامه ریزی ها را هنرمندان به دست گرفتند و در این مدت حتی یک دبیر جشنواره از مقامات دولتی منصوب نشد.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر واگذاری مجتمع ها و فضاهای فرهنگی و دولتی به بخش خصوصی بود، این از مصوبات دولت بود؛ بسیاری از سالن های ما یا فعالیت کمی داشتند یا برای اداره آنها به لحاظ بودجه ای با مشکل مواجه بودیم از این رو سرمایه گذاران در این عرصه وارد شدند و 21 فضا به بخش خصوصی واگذار شد.

محمد جوروند مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هم تشکیل اتاق فکر و استفاده از نخبگان، برنامه ریزی مدون و ساختارمند، گسترش فعالیت های انجمن های فرهنگی و هنری، بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در انجام فعالیت ها، تکریم و معرفی مفاخر استان، حمایت از بخش خصوصی در احداث اماکن هنری، مبادلات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر، معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری در سطح ملی، ساماندهی نشر کتاب و حمایت از ناشران و نویسندگان، توسعه و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری روستاها و عشایر، تقویت و حمایت از رسانه ها و مطبوعات و... را از جمله برنامه های خود دانست.

در این مراسم از زحمات همایون قنواتی تقدیر و محمد جوروند به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر