کد خبر: 815980
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
آيين اختتاميه دهمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در بخش بانوان عصر جمعه، دوم مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران، مهدي قره‌شيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الکريم، مرتضي نجفي‌قدسي، مدير دارالقرآن امام علي(ع) و قرآن‌دوستان در مرکز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي برگزار شد.
اين مراسم با سرود جمهوري اسلامي ايران آغاز شد و در ادامه مهدي قصريزاده، سردبير و گوينده اخبار قرآني به اجراي مراسم پرداخت. سپس کليپي از روند فعاليت دارالقرآن امام علي(ع) و همچنين نحوه برپايي دهمين دوره مسابقات اين دارالقرآن در بخش بانوان پخش شد.

در ادامه پيام آيتالله العظمي مکارم شيرازي توسط مرتضي نجفيقدسي، مدير دارالقرآن امام علي(ع) قرائت شد. وي در ادامه گفت: دهمين دوره مسابقات اين دارالقرآن، امسال براي طيف گستردهاي اجرا شد. زمان ثبت نام که اول شهريورماه بود پس از چند ساعت از بارگذاري فراخوان ثبت نام در پايگاه اينترنتي اين دارالقرآن شاهد ثبت نام حدو 50 نفر از بانوان علاقهمند در همان ساعتهاي ابتدايي بوديم که تعداد ثبت نام کنندگان نشان دهنده علاقه بانوان قرآني به اين مسابقات است.

وي با اشاره به حضور پنج هزار و 200 نفري بانوان در اين رقابتها، عنوان کرد: اين تعداد ثبت نامي با وجود فقدان تبليغات، ويژه بوده است به گونهاي که تنها به شرکتکنندگان سال گذشته از طريق پيامک اطلاعرساني کرديم که شاهد حضور گسترده بانوان بوديم.

مدير دارالقرآن امام علي(ع) بيان کرد: در جمع مسابقات سراسري تا به حال شاهد حضور اينچنين جمعيتي نبوديم. اين مسابقات طي يک هفته و با داوري 10 گروه در 10 مکان مجزا به طول انجاميد. در طول مسابقه شاهد حضور ارزشمندي از دارالقرآنها، تشکلهاي قرآني شهرستانها جهت هماهنگي اعزام متسابقان بوديم. وي ادامه داد: حدود نيمي از شرکت کنندگان اين دوره از استانهاي تهران و البرز بودند و در ادامه اصفهان، خراسان و قزوين مراتب بعدي را به خود اختصاص ميدهند. همچنين به دليل حضور گسترده قرآنيان از همان ساعات اوليه صبح، مسابقات آغاز ميشد و بعضا نيز تا ساعت 22 ادامه داشت.

نجفيقدسي با اشاره به ويژگيهاي اين مسابقات، اظهار کرد: اين مسابقات زمينه را براي حضور تمامي علاقهمندان به قرآن فراهم کرده است به گونهاي که مسابقات درب را براي حضور همه در اين هماورد بزرگ باز گذاشته است. معمول مسابقات اين است که برگزيدگان در سطح استاني و شهرستاني به چنين رقابتي راه يابند، اما اين مسابقات زمينه رقابت را براي همه علاقهمندان در تمام مناطق کشور فراهم کرده است.

وي با اشاره به اينکه حتي مانع حضور ديگر مليتها در اين مسابقات نيستيم، گفت: حتي تعدادي از اتباع خارجي در اين مسابقات حضور داشتند. همچنين افرادي که حد نصاب بالاي 85 را در رشته حفظ و نيز در رشته قرائت و ترتيل رتبه بالاي 65 را کسب کرده باشند در کنار برگزيدگان اول تا سوم هر رشته، تجليل ميشوند.

نجفيقدسي ادامه داد: از خداوند ميخواهيم که بتوانيم هرچه بيشتر در خدمت قرآنيان باشيم و بتوانيم تمام علاقهمندان به حضور در اين مسابقات را پاسخگو باشيم. در ادامه، حافظ نوجوان قرآن کريم حنانه خلفي به ارائه محفوظات و پاسخ به حاضران در جلسه پرداخت. سپس مهدي قرهشيخلو، رئيس سازمان دارالقرآن الکريم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و ايام اين هفته، گفت: اگر امروزه توفيق برپايي چنين گردهماييهاي قرآني را به ويژه براي بانوان داريم همه را مديون خون شهدا هستيم که از جانشان گذشتن تا کارهاي قرآني را بتوانيم به راحتي انجام دهيم. وي ادامه داد: همه ما مسئوليت داريم که هر آنچه در توان داريم براي توسعه فرهنگي قرآني در کشور تلاش کنيم تا زندگي نيز رنگ و بوي قرآن به خودش بگيرد.

قرهشيخلو با اشاره به حضور بيش از پنج هزار نفر از بانوان در اين دوره از مسابقات، عنوان کرد: تعداد شرکتکنندگان نسبت به سال گذشته، سه برابر شده بود که اين نشان دهنده شناخته شدن اين مسابقات در سراسر کشور است که اميدوارم خداوند توفيق خدمت بيشتر به قرآن را به ما بدهد. در بخش ديگري از اين آيين، حجتالاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران به سخنراني پرداخت و با ابراز خرسندي از اين اقبال و گرايشهاي نوراني مردم از اين مسابقات، عنوان کرد: اين نشانه شکست ناپذيري مکتب ما است. شب و روز در ماهوارهها و شبکههاي مجازي دشمنان بر بيديني و بيمبالاتي ميدمند و بمباران تبليغاتي به منظور دعوت جوانان به جدايي از دين و قرآن در حال انجام است اما وجود اينهمه علاقهمند به قرآن آن هم در سنگر حضرت زهرا(س) و با اين حجاب کامل، موجب مباهات است که شما با قرآن تجديد بيعت کردهايد و زندگيتان را با نور قرآن روشن ميکند.

سپس هستي نجفي قدسي، نوجوان قرآني به دکلمهخواني با موضوع غدير خم پرداخت و پايان بخش اين مراسم تجليل منتخبان هر رشته با اهداي لوح سپاس و مدال و گل با قرارگيري در سکو و با حضور مسئولان قرآني کشور بود.

از حاشيه اين دوره از مسابقات ازدحام جمعيت در سالن اختتاميه به گونهاي که دربها را براي ساماندهي و برقراري نظم سالن اصلي بستند و پس از قرار دادن صندليهاي اضافي ديگر ميهمانان را به سالنهاي مجاور راهنمايي کردند.

يادآور ميشود، بخش بانوان دهمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي در دو مقطع سني زير 16 سال و بالاي 16 سال در هفت رشته حفظ کل و حفظ در اجزاء 20، 10، 5 و 2 قرآن، همچنين قرائت و ترتيلخواني در مرکز فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، يادمان شهداي هفتم تير برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار