کد خبر: 815406
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان کردستان:
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان کردستان گفت: برخی مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی هنوز ستاد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌اند.

 

 به گزارش جوان از کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان کردستان، اظهار کرد سرشماری اینترنتی در استان کردستان همزمان با سراسر کشور از سوم مهرماه آغاز شده و باید 40 درصد از جمعیت استان در این مرحله اطلاعات خود را ثبت کنند.

 

وی با بیان اینکه در طول 10 روز گذشته از آغاز این مرحله 28 هزار خانوار کردستانی به صورت اینترنتی در سامانه سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: میانگین ثبت‌نام سرشماری اینترنتی در کشور 4.5  درصد و در استان کردستان حدود 6 درصد است.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کردستان تصریح کرد: کردستان خوشبختانه در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد، اما در نسبت به هدف‌گذاری صورت گرفته که باید 18 درصد جمعیت استان در این مدت به صورت اینترنتی ثبت نام می‌کردند، عقب هستیم.

 

نصراللهی‌زاده افزود: جلسه‌ای در همین راستا با فرمانداران استان داشتیم که در گام نخست تمام کارکنان خود را توجیه کنند که نسبت به ثبت‌نام اطلاعات خود و خانواده‌هایشان به صورت اینترنتی ظرف زمان تعیین شده اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه برگزاری سرشماری نفوس و مسکن یک برنامه ملی است و همه باید در اجرای آن مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: دستگاه‌ها بر اساس دستور ابلاغ شده از سوی استاندار کردستان باید تمام امکانات خود را برای دستیابی به اهداف در این برنامه ملی بسیج کنند.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کردستان گفت: البته در این چند روز گذشته برخی از دستگاه‌ها همکاری بسیار خوبی داشته‌اند، اما متاسفانه تعدادی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها کمترین کمک و مشارکتی در این زمینه نداشته‌اند.

 

فراهم‌سازی امکانات برای ثبت‌نام اینترنتی روستائیان در سرشماری

 

به گفته نصراللهی‌زاده، تمام امکانات در شهر و روستا برای ثبت‌نام اینترنتی جمعیت استان در مرحله نخست فراهم شده و در همین راستا دفاتر آی‌.تی روستایی و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان اقدام به ثبت‌نام روستائیان می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه براساس آنچه تا ساعت 5 صبح روز دوشنبه به ثبت رسیده است، شهرستان بانه با 15 درصد ثبت‌نام اینترنتی رتبه نخست و دهگلان با 3.8 درصد رتبه آخر را در این زمینه دارند.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر روح همه برنامه‌های اقتصادی جاری باشد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی ستاد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌اند.

 

نصرالهی‌زاده خاطرنشان کرد: پنج رویکرد اصلی برونگرایی، درون‌زایی، مردم گرایی، دانش‌گرایی و عدالت در همه بنیان‌های اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

 

وی با بیان اینکه 12 برنامه ملی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تدوین شده است، اظهار کرد: برخی از برنامه‌ها در استان کردستان برش استانی ندارد، اما این انتظار را از دستگاه‌های مختلف داریم که برش استانی سایر برنامه‌ها را که ظرفیت‌های آن در استان وجود دارد را فراهم کنند.

 

به گفته وی، با گذشت چندین ماه از تشکیل این ستاد و برگزاری جلسات مختلف به جز چند دستگاه مابقی ادارات و سازمان‌ها برنامه‌های خود را اعلام نکرده‌‌اند.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کردستان خاطرنشان کرد: این وظیفه دبیرخانه ستاد نیست که همه کارها را انجام دهد خود دستگاه‌های عضو ستاد باید پای کار باشند و برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

 

تبدیل کردستان به قطب زنبورداری کشور

 

نصرالهی‌زاده با اشاره به اینکه در راستای تحقق تاکید مقام معظم رهبری در زمینه درون‌زا بودن طرح‌های اقتصاد مقاومتی بحث توسعه زنبورداری را در سطح استان دنبال کرده‌ایم، گفت: سعی داریم کردستان را به قطب زنبورداری تبدیل کنیم و سایر دستگاه‌ها نیز باید با توجه به ظرفیت‌های استان برنامه‌های خاص خود را ارائه دهند.

 

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌‌های توسعه تولید گوشت، شیلات و غیره از جمله برنامه‌هایی است که از سوی جهاد کشاورزی استان ارائه شده که واقعا دارای توجیه اقتصادی مناسب است.

 

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کردستان افزایش سطح کشت کلزا را در استان ضروری خواند و گفت: آب منطقه‌ای استان کردستان باید حداکثر تلاش و همکاری را در راه‌اندازی پروژه‌ای که در همین راستا در کنار سد زیویه تعریف شده به کار بندد.

 

نصرالهی‌زاده با بیان اینکه کردستان ظرفیت تولید 2 تن ماهی در قفس را دارد، افزود: طرح‌‌هایی که قرار است در این راستا با یک‌میلیارد و 40 میلیون تومان اعتبارات عمرانی و 5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اجرا شود ظرفیت اشتغال برای 400 نفر را فراهم می‌سازد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار