کد خبر: 815404
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
معاون استاندار خوزستان خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به شناسایی 300 هزار هکتار کانون شکل گیری گرد و غبار در خوزستان گفت: به دلیل محدودیت مالی دولت، بسیاری از تعهدات مقابله با ریزگردها در استان اجرایی نشده و این در حالیست که خسارت جدی به بخش های مختلف وارد شده است.

احمد سیاحی اظهار کرد: 300 هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در خوزستان شناسایی شده که در صورت برنامه ریزی می توانستیم حداقل 30 درصد کانون ها را کنترل کنیم اما این امر محقق نشد که مهترین دلیل آن محدودیت منابع مالی دولت و اختصاص نیافتن اعتبارات لازم به دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به تدوین برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت برای مقابله با گرد و غبار در استان افزود: مشکل گرد و غبار با شعار و تشکیل جلسه حل نمی شود و نیازمند اختصاص اعتبار ویژه است، این در حالیست که در مملکت ما در زمان بحران جلسات برگزار می شود و به محض گذر از این وضعیت، این جلسات دیگر پیگیری نمی شود.

سیاحی تصریح کرد: تنها کاری که در حال حاضر انجام می دهیم تشکیل جلسه برای تعطیلی مدارس است، در حالی که تعطیلی مدارس نیز باعث افت تحصیلی دانش آموزان می شود و هیچکس پاسخگوی والدین معترض نیست.

وی با بیان اینکه 2.5 میلیارد ریال پول ماسک از دو سال پیش تا کنون به هلال احمر پرداخت نشده است افزود: اعتبار دهیاری ها و شهرداری ها برای شستشوی معابر بعد از گرد و غبار تامین نشده و سیستم تقرب پرواز در فرودگاه اهواز نیز هنوز راه اندازی نشده است.

سیاحی تاکید کرد: اقداماتی که توسط منابع طبیعی و وزارت نفت برای بیابان زدایی انجام شده کافی نیست و می توانستیم برای تامین حقابه تالاب ها و تامین تجهیزات درمانی و پزشکی بهتر عمل کنیم.

وی تصریح کرد: ریزگردها در خوزستان باعث تمایل مهاجرت نخبگان و حتی مردم عادی به سایر مناطق کشور شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه معاونت عمرانی استانداری حتی یک میلیون تومان برای مقابله با ریزگردها در اختیار ندارد، گفت: مطالبه این مسائل حق الناس است و مدیران در مقابل مشکلات تنفسی مردم مسئول هستند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر