کد خبر: 814655
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
رییس اداره پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:‌ میزان غلظت ریزگردها در هوای اهواز، پیش از ظهر امروز به 17 ‌برابر حد مجاز رسیده است.
سیروس کریمی اظهار کرد:‌ در ساعت 11 صبح امروز10 مهرماه میزان غلظت ریزگردها در هوای آبادان 2747 و اهواز 2603 میکروگرم در مترمکعب اندازه گیری شده که به ترتیب 18 برابر و 17 برابر حد مجاز است.

وی افزود: ‌همچنین میزان غلظت ریزگردها در سوسنگرد 1695، ماهشهر 1802 و شادگان 1905 در هوای بوده که به ترتیب 11 برابر و 12 برابر حد مجاز است.

گفتنی است؛ حد مجاز میزان ریزگردها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است،گردو غبار از روز جمعه بیشتر شهرستان های خوزستان را فرا گرفته است.

همچنین به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاهی در خوزستان در نوبت بعدازظهر امروز شنبه تعطیل اعلام شد.

این در حالیست که سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز نیز بیان کرد: با توجه به میزان غلظت گرد و غبار در هوای استان، توصیه می‌شود گروه‌های خطر از جمله کودکان، سالمندان و بیماران قلبی تنفسی از منزل خارج نشوند.

کامبیز معصومی، اظهار کرد: با توجه به بروز پدیده ریزگردها احتمال بروز بیماری‌های تنفسی بیشتر خواهد شد، به همین منظور با هماهنگی‌های صورت گرفته، اورژانس بیمارستان امام(ره) آمادگی کامل برای ارایه خدمات درمانی به این افراد را دارد.

وی افزود: گروه‌های خطر شامل نوزادان، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و بیمارانی است که سابقه حملات تنگی نفس در سال گذشته و موارد مشابه را داشته‌اند و به آنان توصیه اکید می‌شود هنگام بروز پدیده گرد و غبار در صورتی که ضرورتی وجود ندارد، از منزل خارج نشوند.

معصومی ادامه داد: در اولین اقدام بعد از بروز تنگی نفس، خس خس سینه، کوتاهی تنفس و دشواری در تنفس توصیه می شود، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در این شرایط درب و پنجره‌ها را ببندید و توصیه می‌شود در صورت بروز حملات تنفسی و آسم اگر بیماری زمینه‌ای دارید و دارو مصرف می‌کنید داروهای خود را قطع نکنید. همچنین چنانچه قصد خروج از منزل را دارید حتما از ماسک استفاده کنید که بهترین نوع آن ماسک N95 است.

معصومی اظهار کرد: از آنجا که طی دیروز و امروز تشدید پدیده گرد و غبار را شاهد بودیم، احتمال بروز حملات تنفسی در گروه افراد پر خطر وجود دارد و به همین منظور، اورژانس بیمارستان امام(ره) اهواز همچون هر سال آماده پذیرش بیماران تنفسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر