کد خبر: 814459
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
دو زن جوان كه در جريان پرونده‌هاي جداگانه مرتكب قتل شوهران خود شده بودند، محاكمه شدند. يكي از متهمان به قصاص محکوم شد و ديگري ‌ از مجازات مرگ فاصله گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، اولين متهم زن 35 ساله‌اي به نام شهره است كه دوم فروردین سال گذشته شوهرش را با ضربه چاقو به قتل رساند.  شهره بعد از بازداشت گفت:  هشت سال از زندگي من و شايان مي‌گذشت و شغل او رنگ‌كاري بود و درآمد زيادي نداشت به همين خاطر براي كمك مخارج زندگي خياطي مي‌كردم. وضعیت زندگی مان به طوری بود که بسیاری از مواقع با هم مشاجره می کردیم.

او در شرح حادثه گفت: قرار بود به سفر نوروزی برویم. شوهرم اول مايل نبود اما با اصرار من قبول كرد. او عاشق سريال جومونگ بود به طوري كه دي‌وي‌دي آن را گرفته بود و زماني كه در خانه بود آن سريال را نگاه مي‌كرد. آن شب هم تا سحر پاي تلويزيون سريال جومونگ را تماشا كرد. صبح روز بعد در حال بستن چمدان بودم كه خواهرش زنگ زد و گفت مي‌خواهد همراه خانواده‌اش به خانه ما بيايید. شايان عصباني شد و از من خواست به خانواده‌اش زنگ بزنم تا به خانه ما نیایند كه بتوانيم به سفر برويم. اول قبول نكردم و گفتم خودت زنگ بزن. با اصرار او گوشي را برداشتم تا زنگ بزنم اما لگدي به گوشي تلفن زد كه روي زمين افتاد. اين رفتار او باعث شد تا دعواي ما بيشتر شود. بعد به آشپزخانه رفت و چاقويي برداشت.وقتی درگیر شدیم خواستم چاقو را از دستش بیرون بیاورم که نمی دانم چطور تیغه چاقو به بدنش برخوردکرد. شهره بعد از کامل شدن بررسی‌ها در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد محاکمه و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.
   
قتل بر سر بی‌توجهی
دومين زني كه به اتهام قتل شوهرش پاي ميز محاكمه حاضر شد شيرين نام داشت. او ارديبهشت ماه سال 94 بازداشت شد. روز حادثه مرگ مشكوك مردي به نام رامين در يكي از بيمارستان‌هاي تهران به مأموران كلانتري نظام‌آباد گزارش شد.
تحقيقات نشان داد مرد جوان با اصابت ضربه چاقو زخمي و بعد از انتقال به بيمارستان فوت شده است. شيرين، همسر وي در اولين تحقيقات به ارتكاب قتل اعتراف كرد و گفت: من و رامين صاحب فرزندي سه ساله هستيم. در مدت پنج سال زندگي مشترك با هم اختلاف زيادي داشتيم و هر وقت دعوايي بين ما اتفاق مي‌افتاد او كتكم مي‌زد و من سعي مي‌كردم از دستش فرار كنم. ساعتي قبل وقتي وارد خانه شد به من توجهي نكرد و روي مبل مشغول بازي با گوشي تلفن همراهش شد. ناراحت شدم و خواستم گوشي را كنار بگذارد تا با هم صحبت كنيم اما توجهي نكرد و به كارش ادامه داد. همين موضوع باعث مشاجره ما شد و مثل هميشه مرا كتك زد. به آشپزخانه رفتم و چاقو را برداشتم و ضربه‌اي به او زدم كه كشته شد.

پرونده با كامل شدن بررسي‌ها 28 شهريور ماه در شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران بررسي شد. شيرين در جلسه دادگاه بار ديگر حادثه را شرح داد و از اولياي دم كه برايش درخواست قصاص كرده بودند طلب بخشش كرد. هيئت قضايي بعد از آخرين شور با قبول دفاعيات متهم قتل را شبه‌عمد تشخيص داد و متهم را به سه سال حبس محكوم كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار