کد خبر: 814331
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در سنندج:
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد گفت: دفاتر استانی نشریات سراسری باید پروانه فعالیت داشته باشند چون ارشاد اسلامی، دفاتری که دارای پروانه باشند به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش جوان از کردستان، حسین انتظامی در جلسه هم‌اندیشی با مدیران مسؤول نشریات محلی، مدیران خبرگزاری‌ها و سرپرستان دفاتر نشریات سراسری در کردستان، اظهار کرد: ظرفیت بالایی برای توسعه مطبوعات در کردستان وجود دارد که زمینه‌ای برای همگرایی و در نهایت امنیت استان است.

وی گفت: جز جشنواره‌هایی که شفاف باشند، با برگزاری جشنواره مطبوعات مخالفم و برای استان کردستان هم جشنواره‌ای فرامرزی با اقلیم کردستان عراق و سایر استان‌های کردنشین به مرکزیت سنندج پیش‌بینی شده است.

انتظامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: معاون مطبوعاتی، معاون امور خبرنگاران هم هست و رسانه‌ها موظف هستند خبرنگاران و همکاران خود را بیمه کنند و ما این سیاست را به جد دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیمه موجب استقلال و ثبات حرفه‌ای خبرنگاران می‌شود و همین امر ارتباط خبرنگار با رسانه را تعمیق می‌بخشد که در پیشرفت و موفقیت رسانه تاثیرگذار است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد افزود: یکی دیگر از دلایل بیمه خبرنگاران، الزام قانونی است و ماده 46 قانون مطبوعات به بیمه کارکنان رسانه‌ها اشاره می‌کند.

انتظامی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد تمامی هزینه بیمه خبرنگاران را به رسانه‌ها پرداخت می‌کند طوری که اکنون ما حق بیمه ماهانه 9 هزار خبرنگار را به رسانه‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته اعلام کرده‌ایم، کسی که اسم خود را روزنامه می‌گذارد و لیست بیمه نداشته باشد، با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد کاری ندارد.

انتظامی همچنین گفت: دفاتر استانی نشریات سراسری باید پروانه فعالیت را از ارشاد اسلامی دریافت کنند چون از این به بعد ارشاد دفاتری که دارای پروانه باشند به رسمیت می‌شناسد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد همچنین گفت: همه وجوه دفاتر سرپرستی نشریات سراسری دیده شده است و آنها می‌توانند به صورت مستقل کد کارگاهی از تامین اجتماعی دریافت نمایند و همکاران خود را بیمه کنند که ما به ازای بیمه‌شده‌ها، هزینه پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: توزیع آگهی‌ها هم براساس پروانه دفاتر است که تا یک ماه آینده آگهی‌های ثبتی نیز به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد.

انتظامی تقابل و دوگانگی بین نشریات محلی و سراسری در استان‌ها را یکی از آسیب‌های مطبوعاتی در استان‌ها عنوان کرد و گفت: دستورالعملی وجود دارد که 70 درصد آگهی‌ها در استان‌ها به نشریات محلی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال هیأت نظارت مصوبه داشت که وزارت ارشاد را مکلف کرده تا نشریاتی که انتشار آنها کمتر از 50 درصد باشد مشمول ماده 16 می‌شود و ما این را قبلا اعلام کرده‌ایم که ترتیب انتشار را تغییر دهند تا این اتفاق نیافتد.

گفتنی است؛ چند نفر از مدیران مسؤول نشریات محلی و مدیران دفاتر رسانه‌های سراسری دیدگاه‌ها خود را در خصوص وضعیت مطبوعات و نگاه ارشاد به آنها مطرح کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار