کد خبر: 812294
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مدیرکل بهزیستی قزوین مطرح کرد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد 20 مرکز در حوزه‌های خدمات اورژانس اجتماعی به صورت پراکنده در این استان فعال بوده که از سال 87 تأسیس شده است.

علیرضا وارثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین با اشاره به حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته خدماتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی از سوی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین ارائه می‌شود در زمینه‌های طلاق، حاشیه‌نشینی، بی‌بندوباری اخلاقی و اعتیاد است.

وی عنوان کرد: رفتارهایی که به طور مشخص با هنجارهای اجتماعی تعارض پیدا می‌کند با عنوان آسیب‌های اجتماعی شناخته می‌شود که باید خدمات و اقدامات در راستای کاهش آن ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: همچنین حاشیه‌نشینی هم در قالب بخش‌هایی مورد غفلت واقع شده از شهر که شرایط زندگی و مسکن در آن منطقه پایین و نامناسب است و در حقیقت رفاه منطقی در آن منطقه وجود ندارد، تعریف می‌شود.

وارثی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته موضوع اورژانس اجتماعی است که خدمات اورژانس اجتماعی در قالب چهار مجموعه ارائه می‌شود.

این مسؤول با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی به شماره 123، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی از مجموعه‌های خدمات اورژانس اجتماعی در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن سه ویژگی خدمات اورژانس اجتماعی است.

وارثی عنوان کرد: خدمات اورژانس اجتماعی با هدف کاهش و کنترل بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانس اداره‌کل بهزیستی استان قزوین به مردم جامعه ارائه می‌شود.

وی مطرح کرد: زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب، افراد متقاضی خودکشی، کودکان کار، همسران آسیب‌دیده، کودکان آزار دیده، افراد مبتلا به هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و افراد دارای شرایط بحرانی می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه در اورژانس اجتماعی 52 کارمند و همکار وجود دارد، اضافه کرد: تعداد 20 مرکز در حوزه‌های خدمات اورژانس اجتماعی به صورت پراکنده در این استان فعال بوده که از سال 87 تأسیس شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار