کد خبر: 812278
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
امیر عاملی:
شاعر ولایی در استان قزوین گفت: افتخارم این است که تمام مراسم، محافل ادبی و آثاری که داشته‌ام همه در خصوص تقویت ولایت است.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، امیر عاملی در محفل شعر و ادب که صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهر قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه باید بیش از همیشه مطالعه جدی در زمینه شعر داشته باشند، اظهار داشت: چه خوب است که شما طلاب حوزه‌های علمیه که به این عرصه هم وارد شدید، بتوانید لغات و معانی و همچنین سبک ادبی شعرا را مورد توجه خود قرار دهید.

وی افزود: شعر زبان دل است و باید از دل برآید تا بتواند بین مردم جا باز کرده و ماندگار شود وگرنه سخن گفتن با لغات هنر بزرگی نیست.

این شاعر ولایی خاطرنشان کرد: هر فردی قریحه شعر را در وجود خود دارد اما به ذوق و استعداد فرد بستگی دارد که چگونه آن را پرورش دهد، در واقع شعر هم ذاتی و هم آموختنی است و باید از قلب بجوشد.

عاملی خاطرنشان کرد: اصولاً در شعر از کلمات زیبا استفاده می‌شود، به ویژه افرادی که شعرهایی در خصوص حضرات معصومین(ع) می‌سرایند، باید دید و سطح فکری نسبتاً بالاتری نسبت به بقیه داشته باشند و این با مطالعه دیوان‌های شعرای بزرگ چون نظامی و حافظ  به دست می‌آید.

شاعر ممتاز و ولایی استان قزوین به جایگاه شعر اشاره کرد و گفت: قرآن کریم برای توجه دادن جامعه بشری به جایگاه رفیع شعر و شاعری بیست و ششمین سوره خود را به نام شعرا نامگذاری کرده و آیات پایانی آن را به شعر و شعرا اختصاص داده است؛ خداوند منان در این آیات مبارکه، شعرا را به دو گروه هدفمند، بی‌هدف و به تعبیری متعهد و غیرمتعهد تقسیم کرده است.

عاملی به اثرگذاری و ماندگاری شعر اشاره و بیان کرد: ماندگاری اشعار حافظ، سعدی و مولانا به خاطر خدایی بودن آن‌ها است و خدای متعال در قرآن فرموده، آن چیزی که نزد شماست، تمام شدنی است زیرا خود انسان نیز فانی است و کارهایی که برای خود باشد تاریخ مصرف داشته و محکوم به فنا می‌شوند.

وی به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب و قرائت مثنوی که مورد تمجید معظم‌له قرار گرفت، مطرح کرد: در یکی از محافل خصوصی به خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و مثنوی بلندی را در محضر ایشان خواندم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

این شاعر ولایی با اشاره به اینکه افتخارم این است که در تمام مراسم، محافل ادبی و آثاری که داشته‌ام همه در خصوص تقویت ولایت است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک سرباز کوچک ولایت در زمینه شعر و ادب فعالیت دارم و همیشه در مسیر ولایت قلم می‌زنم، چراکه تقویت ولایت فقیه که امام بزرگوار هم بیان کردند، «پشتیبان ولایت باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» را باید ادامه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار