کد خبر: 812276
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
رضا علیپور سنگ‌نورد استان قزوین به فینال رقابت‌های بخش سرعت رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان راه پیدا کرد.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، رضا علیپور ملی‌پوش مطرح استان قزوین که در حال حاضر در رقابت‌های قهرمانی جهان در فرانسه به سر می‌برد، بدون شک یکی از بخت‌های مسلم کسب خوشرنگ‌ترین مدال این رقابت‌ها است.

علیپور که با کسب نشان‌های متعدد قهرمانی و مدال‌های زرین طلا در طول دو، سه سال اخیر در پیکارهای قهرمانی جهان به نوعی در رشته سنگنوردی کشور تاریخ‌ساز شده و این رشته ورزشی را در کشور مطرح کرده است، حالا می‌تواند با کسب یک نشان دیگر تاریخ‌سازی خود را در این رشته ورزشی تکمیل کند.

این سنگ‌نورد مطرح استان قزوین که ماه گذشته هم در چهار مرحله پیکارهای جام جهانی موفق شده بود برای کشورمان افتخارآفرینی کند، در جریان مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است، موفق شد در بخش سرعت با ثبت رکورد 5 ثانیه و 96 صدم ثانیه عنوان نخست را کسب کند و جواز شرکت در مرحله نهایی این رقابت‌ها را به دست آورد.

بدون شک رضا علیپور در مرحله فینال رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان اگر از نظر روحی و روانی در شرایط خوب و مناسبی باشد، قطع به یقین نشان طلای وی دور از دسترس نخواهد بود و با کسب این مدال می‌تواند به عنوان نخستین ورزشکار پرافتخار تاریخ سنگنوردی کشور تبدیل شود.

رئیس هیأت سنگنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین با اشاره به موفقیت رضا علیپور در مرحله مقدماتی رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان که در فرانسه در حال برگزاری است، اظهار داشت: علیپور از قابلیت‌های بالایی برخوردار است و کسب عنوان نخست مرحله مقدماتی رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان هم از همین مسئله حکایت می‌کند.

غلامحسن نیکونام با اشاره به آمادگی بالای علیپور برای کسب نشان طلای رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی جهان گفت: این ورزشکار در طول ماه‌های گذشته همواره در مسیر مسابقه قرار داشته است که حضور در چهار مرحله رقابت‌های جام جهانی سنگنوردی و کسب دو نشان ارزشمند طلا و برنز در این پیکارها موجب شده تا این ورزشکار به آمادگی بالایی دست پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد که رضا علیپور سنگ‌نورد مطرح استان قزوین بتواند با کسب خوشرنگ‌ترین مدال مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان یک بار دیگر ضمن به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشور نشان زرین طلای این رقابت‌ها را هم به مجموعه ویترین افتخارات دوران ورزشی خود اضافه کند.

گفتنی است، رضا علیپور در طول سا‌ل‌های اخیر نشان‌های ارزشمندی همچون نشان طلای رقابت‌های جام جهانی سنگ‌نوردی و عنوان قهرمانی قاره آسیا را برای جامعه ورزشی سنگنوردی استان قزوین و کشور به ارمغان آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار