کد خبر: 812270
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین خبر داد
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در صورت به‌کارگیری مشمولان غایب از سوی مؤسسات دولتی و غیردولتی بر اساس مفاد 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با آن‌ها برخورد و به محاکم صالح قضایی معرفی می‌شوند.

علیرضا عزیزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین با اشاره به طرح جریمه مشمولان غایب و جزئیات فراخوان مشمولان خدمت سربازی اظهار داشت: در بحث متقاضیان معافیت طرح جریمه مشمولان غایب، مشمولان در صورتی شرایط رسیدگی به معافیت را دارند که باید دارای هشت سال و یا بالاتر غیبت داشته باشند.

وی ادامه داد: مشمولان غایب هم معمولاً از طریق «پلیس+10» به بانک برای اقساط و یا نقد معرفی می‌شوند و مشمولانی که درخواست واریزی به صورت نقدی را ارائه داده‌اند بعد از اقدامات لازم بر روی پرونده آن‌ها یک پیامک که مبلغ جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته شده، ارسال می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: مشمولان غایب به مدت 10 روز مهلت دارند که این مبلغ را واریز کنند تا کارت معافیت برای آن‌ها صادر شود.

عزیزیان با بیان اینکه ملاک ارسال پیامک هم به تکمیل بودن مدارک مشمولان غایب است، عنوان کرد: مدارک موردنیازی که برای ثبت درخواست خود باید داشته باشند اصل تصویر شناسنامه و کارت ملی، اصل کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل کپی شناسنامه همسر و فرزند خود در صورتی که متأهل و دارای فرزند هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت بر اساس مدرک تحصیلی است، یادآور شد: فردی که دارای مدرک زیر دیپلم است 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق‌لیسانس 30 میلیون تومان و دکترای غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکترای پزشکی 40 میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر هم 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: با بیان اینکه این جریمه‌ها در دو مرحله است، تشریح کرد: از سال 94 این جریمه‌ها ابلاغ شده و این طرح مرحله دوم آن است که انجام می‌شود.

عزیزیان اضافه کرد: بر ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود و بر اساس این قانون مشمولان غایب متأهل از 5 درصد و دارای فرزند هم به ازای هر فرزند از 5 درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: متقاضیانی که نیمی از کل مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را پرداخت کرده باشند با قرار وثیقه 150 میلیون ریالی می‌توانند برای انجام کار خود و یا غیره از کشور خارج شوند.

 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: صدور مجوزهای خروج از کشور بعدی این دسته از متقاضیان بستگی به این دارد که اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و رسیدهایی به معاونت اعلام شده باشد و در این صورت می‌توانند دوباره خروج از کشور را بنا بر پرداخت به موقع اقساط خود داشته باشند.

عزیزیان به مشمولان غایب و به‌کار گیرندگان آنان در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، مؤسسه و کارخانجات توصیه کرد: تمام مشمولان غایب به هر دلیل تاکنون خود را برای تعیین و تکلیف وظیفه خدمتی معرفی نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی که همان «پلیس+10» اقدام کنند.

این مقام انتظامی  اضافه کرد: مشمولان غایب در صورت عدم معرفی برابر مفاد 10، 58 و 62 قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی و عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در ادارات و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: همچنین در صورت به‌کارگیری مشمولان غایب از سوی مؤسسات دولتی و غیردولتی بر اساس مفاد 63 قانون خدمت وظیفه عمومی با آن‌ها برخورد و برابر این ماده و مکمل همین قانون برای اعمال مجازات تعیین شده به محاکم صالح قضایی معرفی می‌شوند.

عزیزیان مطرح کرد: به منظور پیشگیری از سودجویی احتمالی افراد، متقاضیان واجد شرایط باید برای کسب اطلاعات بیشتر فقط به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی مراجعه و در این زمینه تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با سامانه تلفن گویای 096480، سامانه پیامکی 110206010 تماس حاصل کرده و یا به پایگاه اینترنتی «www.vazifeh.police.ir» مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار