کد خبر: 811745
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: رسانه شیطانی وعده‌دهنده فقر است که خود را به هر شکلی نشان می‌دهد و بی‌تردید این وعده از سوی شیطان جز ذلت و خواری چیزی به همراه ندارد.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست تخصصی اخلاق و رسانه که ظهر امروز با حضور اعضای سازمان بسیج رسانه صورت گرفت ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم به این واقعه مهم در تاریخ بشریت اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه غدیر حادثه‌اى تاریخى نیست که در کنار دیگر وقایع به آن نگاه شود بلکه مسئله ولایت و رهبری بودن در این واقعه به خوبی نمایان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین  ادامه داد: غدیر روز حماسه جاوید، ولایت، امامت، اسلام، قرآن، عترت و روزى است که پیروان واقعى مکتب حیات‏ب‌خش اسلام آن را بزرگ و ارزشمند می‌دانند.

عابدینی به رسانه‌ای بودن واقعه غدیر در آن دوران اشاره و بیان کرد: این واقعه به صورت رسانه‌ای و نسل به نسل به انسان‌ها به خوبی انتقال داده شده و حضرت محمد(ص) توانست در این راه به خوبی ابلاغ خود را به مردم ارائه کند.

عابدینی به اخلاق رسانه‌ای در بین اصحاب رسانه اشاره و عنوان کرد: اخلاق قرآنی و دینی موجب موفقیت انسان‌ها در طول زندگی می‌شود و پیامبران و انبیای الهی انسان‌های کاملی بودند و ما نیز برای رسیدن به اخلاق الهی باید دنبال چنین شخصیت‌هایی باشیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها با تفکر دینی و اسلامی اشراف به تمام مسائل پیرامون خود دارند و از این رو جزیره‌ای بودن آن‌ها مورد انتظار هیچ نهاد و قشری نبوده و نیست.

امام جمعه قزوین نخستین بنیانگذار رسانه را خداوند عالم دانست و ادامه داد: اخلاق قرآنی و دینی موجب موفقیت انسان‌ها در طول زندگی می‌شود و پیامبران و انبیای الهی انسان‌های کاملی بودند و ما هم برای رسیدن به اخلاق الهی باید دنبال چنین شخصیت‌های باشیم.

عابدینی رسالت اصلی خبرنگاران را همانند انبیاء الهی عنوان کرد و گفت: در واقع اگر بخواهیم با استفاده از آیات قرآن و اصطلاحات رسانه‌ها کار انبیاء را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که کار انبیاء الهی هم خبررسانی و اطلاع‌رسانی بوده است.

وی یادآور شد: خداوند به پیغمبر(ص) می‌گوید، در خصوص خبر بزرگ اطلاع‌رسانی کنید و رسول اکرم(ص) هم در این راستا خبر بزرگ را قیامت و ولایت امام علی(ع) معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ابلاغ و معرفی امام علی(ع) یک اقدام رسانه‌ای بود، خاطرنشان کرد: این مهم نشان می‌دهد آبروی رسانه، ولایت است و ولایت به تمام اتفاقات رسانه‌ای آبرو می‌بخشد.

عابدینی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که جایگاه نماز، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی در نگاه خدای متعال در قرآن چیست و امروز باید جایگاه فعلی آن‌ها را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار داده و تلاش کنیم، قلم و نگاه رسانه‌ها با مبانی قرآن همراه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار